Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-05-01

Na czym polega prawidłowe rozliczanie VAT od robót drogowych

Firma prowadzi roboty drogowe. Wykonuje remonty dróg, prace odtworzeniowe po remontach przeprowadzonych przez inne firmy, polegające także na układaniu nawierzchni asfaltowej. Dla przykładu - jakaś firma wykonuje budowę kanalizacji sanitarnej na ulicy i zawiera z nami umowę o położenie nawierzchni asfaltowej po zakończeniu ich prac. Nasza firma prowadzi roboty poprzez swoich własnych pracowników, używa własnego sprzętu budowlanego lub najętego, sama kupuje materiały do budowy (np. krawężniki). Posiadamy również wytwórnię masy asfaltobetonowej, do układania na nawierzchni. Wszystko to razem (+ marża) fakturowane jest po zakończeniu prac na jednej fakturze. Jako przedmiot sprzedaży piszemy „roboty drogowe” i umieszczamy symbol PKWIU 45.23.1.

PROBLEM
Prosimy o udzielenie porady w następujących kwestiach:
1. Czy prace, na które opiewa faktura, to usługi budowlane?
2. Kiedy w związku z tym powinniśmy umieszczać w rozliczeniu VAT faktury niezapłacone w ciągu 30 dni przez odbiorców?
3. Czy prowadzenie rejestru VAT sprzedaży z fakturami ujętymi w numeracji nie po kolei będzie prawidłowe?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00