Samochód pracownika do celów służbowych
Wydanie rozporządzenia Ministra Infrastruktury dotyczące zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów nie będących własnością pracodawcy wypełniło lukę prawną.
Wydanie rozporządzenia Ministra Infrastruktury dotyczące zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów nie będących własnością pracodawcy wypełniło lukę prawną.
Jak rozliczyć i zaksięgować jazdę lokalną odbytą prywatnym samochodem pracownika w celu służbowym?
Jak zaksięgować rozliczenie jazd lokalnych w celach służbowych prywatnym samochodem? Prosimy o wskazanie przykładu liczbowego wskazującego, jak wyliczyć kwotę zwrotu oraz związanego z nim podatku.
Reprezentuję spółkę akcyjną. Mam zawrzeć umowy z pracownikami, umożliwiające wykorzystywanie samochodu prywatnego do celów służbowych: Proszę o wskazanie podstaw prawnych, do których należy się odnieść zawierając takie umowy, oraz jak je rozliczać.
W niniejszym opracowaniu kontynuujemy tematykę rodzajów przychodów niestanowiących podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalno-rentowe.
Niniejsze opracowanie, kolejne z cyklu „Poradnik Podatnika”, ma na celu przedstawienie Czytelnikom zasad rozliczania wydatków z tytułu podróży służbowych. Regulacje te znajdują się w kilku aktach prawnych i budzą pewne wątpliwości.
W Dzienniku Ustaw z 26 marca 2002 r. Nr 27, poz. 271 opublikowano oczekiwane przez podatników od początku roku rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy.
Luka spowodowana brakiem obowiązującego od początku tego roku aktu prawnego, regulującego zasady wzajemnych rozliczeń pomiędzy pracodawcą oraz pracownikiem z tytułu jazd lokalnych, była powodem wielu wątpliwości podatników. Jak się okazało przyczyną tego stanu rzeczy było niedopatrzenie, jakiego dopuścił się ustawodawca podczas nowelizacji ustawy o transporcie. Minister Infrastruktury pozbawiony został
Ryczałty za używanie pojazdów prywatnych do celów służbowych nie mają od 1 stycznia 2002 r. podstawy prawnej.
Wejście w życie z początkiem bieżącego roku nowej ustawy o transporcie drogowym spowodowało uchylenie przepisów dotychczas obowiązujących aktów wykonawczych regulujących tę materię. Efektem są poważne kłopoty z rozstrzygnięciem, jak obliczać do celów podatkowych koszty używania samochodu na potrzeby pracodawcy.