Interpretacja indywidualna z dnia 20 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.244.2024.3.MKA
Opodatkowanie odszkodowania za przedłużony zakaz konkurencji
Opodatkowanie odszkodowania za przedłużony zakaz konkurencji
Skutki podatkowe otrzymania odsetek od świadczeń dotyczących zapisów umownych o zakazie konkurencji.
Opodatkowanie odszkodowania za powstrzymanie się od działalności konkurencyjnej.
Kwota (...) wypłacona Panu zgodnie z postanowieniami ugody na Pana rachunek bankowy podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Przyznane Panu odszkodowanie nie korzysta ze zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 3 oraz art. 21 ust. 1 pkt 3b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy umowa o zakazie konkurencji po ustaniu zatrudnienia zawarta w umowie o pracę w roku 2019, w świetle obowiązujących przepisów jest ważna? Zapis dotyczący zakazu to jeden z paragrafów umowy.
Czy nabycie Bazy Klientów będzie stanowić nabycie wartości niematerialnych i prawnych w rozumieniu art. 16b Ustawy o CIT. Czy koszty poniesione z tytułu Transferu Pracowników oraz Usług Najmu będą stanowić koszty pośrednie na gruncie Ustawy o CIT potrącalne dla celów podatkowych w momencie poniesienia. Czy koszty poniesione z tytułu Zakazu Konkurencji (dotyczące okresu przekraczającego rok) będą stanowić
Zasądzone odsetki od nieterminowo wypłaconego wynagrodzenia z tyt. zakazu konkurencji mogą stanowić koszt uzyskania przychodu w momencie ich faktycznej zapłaty. Oznacza to, że do kosztów uzyskania przychodów zaliczyć można faktycznie zapłacone odsetki.
Obowiązki płatnika - 70% zryczałtowany podatek od odszkodowania z tytułu zakazu konkurencji wraz z odsetkami.
31 lipca 2023 r. zakończyliśmy współpracę z naszym pracownikiem. Pracownik miał podpisaną umowę o zakazie konkurencji po ustaniu zatrudnienia (25% wynagrodzenia przez okres 6 miesięcy po ustaniu zatrudnienia). Pracownik od 9 maja 2023 r. do 31 lipca 2023 r. przebywał na zwolnieniu lekarskim za które otrzymał odpowiednio wynagrodzenie chorobowe i zasiłek chorobowy. Do kwietnia 2023 r. otrzymywał premię
W związku z rozwiązaniem kontraktu menadżerskiego oraz umową o zakazie konkurencji, menadżerowi przysługuje odszkodowanie w miesięcznych ratach. Wypłata odszkodowania jest określona w odrębnej umowie. Wynagrodzenie za pełnienie funkcji menadżera przed rozwiązaniem umowy podlegało dobrowolnej składce chorobowej (oświadczenie menadżera). Menadżer został wyrejestrowany z ubezpieczeń (ZUS ZWUA). Wypłacone
Od 1 lipca 2023 r. zostanie odwołany stan zagrożenia epidemicznego wprowadzonego w związku z zakażeniami COVID-19. Dla pracodawców wiąże się to ze zniesieniem licznych ograniczeń i szczególnych rozwiązań ustanowionych z powodu COVID-19. Wiele z nich dotyczy obszaru prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Ich cechą wspólną jest to, że znajdują one zastosowanie w okresie obowiązywania stanu epidemii lub
Jeśli dochodzi do rozwiązania umowy o pracę z pracownikiem, często pracodawca oprócz rozliczenia bieżących świadczeń ma obowiązek wypłaty odprawy, odszkodowania czy innych rekompensat, jeżeli zostały przewidziane w związku z zakończeniem zatrudnienia. O ile odprawy i odszkodowania przysługujące na podstawie powszechnych regulacji są obliczane na takich samych zasadach jak ekwiwalent za urlop wypoczynkowy
Skutki podatkowe wypłaty odszkodowania z tytułu zakazu konkurencji.
W 2022 r. opublikowano wiele ważnych orzeczeń w zakresie wynagrodzeń i świadczeń dodatkowych. Sądy zajmowały stanowiska m.in. w kwestiach wynagrodzenia: za nadgodziny dla kadry kierowniczej, za czas pozostawania bez pracy czy dla członka zarządu, a także skuteczności zrzeczenia się wynagrodzenia. Rozpatrywane były też zagadnienia dotyczące premii, nagród, odszkodowań i odpraw oraz prawa do 50% kosztów
Niektórym naszym pracownikom będziemy wypłacali odszkodowanie za powstrzymanie się od działalności konkurencyjnej w czasie trwania stosunku pracy. Odszkodowanie zostało ustalone w stałej miesięcznej kwocie i będzie wypłacane na podstawie składanych przez te osoby co miesiąc oświadczeń o powstrzymaniu się od działalności konkurencyjnej. Czy odszkodowanie powinniśmy wliczyć do podstawy wymiaru wynagrodzenia
Brak obowiązku odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne od wypłaconego odszkodowania z tytułu zakazu konkurencji po rozwiązaniu umowy o świadczenie usług zarządzania z osobą objętą zakresem przedmiotowym ustawy z 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami
Mimo że spełnia ono tę samą funkcję jak w przypadku stosunku pracy, zdaniem Sądu Najwyższego nie korzysta ze zwolnienia ze składek. Dla firm oznacza to wyższe koszty
Uznanie Byłego Wspólnika za podatnika VAT i podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT zobowiązania się do niewykonywania działalności konkurencyjnej wobec spółki, - Prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu faktur dokumentujących świadczenie usługi powstrzymania się od działalności konkurencyjnej w ramach Zakazu konkurencji przez Byłego Wspólnika oraz - Określenia momentu powstania obowiązku