Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.12.2020, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.437.2020.2.AW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.437.2020.2.AW

Podleganie opodatkowaniu dotacji otrzymanej na usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, ustalenia podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 września 2020 r. (data wpływu 30 września 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 listopada 2020 r. (data wpływu 20 listopada 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  1. określenia, czy Gmina występuje w roli podatnika w związku z realizacją zadania pn. () jest nieprawidłowe;
  2. wskazania, czy uzyskana przez Gminę kwota dotacji zwiększa podstawę opodatkowania jest nieprawidłowe,
  3. ustalenia, czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie: określenia, czy Gmina występuje w roli podatnika w związku z realizacją zadania pn. (); wskazania, czy uzyskana przez Gminę kwota dotacji zwiększa podstawę opodatkowania; określenia, jaką stawką należy opodatkować świadczenie realizowane na rzecz mieszkańców oraz ustalenia, czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania. Wniosek uzupełniono pismami z dnia 10 listopada 2020 r. i 12 listopada 2020 r. o wyjaśnienie dotyczące adresu elektronicznego do doręczeń pełnomocnika oraz pismem z dnia 20 listopada 2020 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00