Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.05.2019, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.152.2019.3.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.152.2019.3.JM

Zwolnienie z art. 113 ust. 1 i 9 ustawy. Zwolnienie kasa rejestrująca.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 marca 2019 r. (data wpływu), uzupełnionym pismem z dnia 5 maja 2019 r. (data wpływu) oraz pismem z dnia 28 maja 2019 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • możliwości korzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy jest prawidłowe;
  • możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy oraz możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 maja 2019 r. (data wpływu) oraz pismem z dnia 28 maja 2019 r. (data wpływu) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku).

Wnioskodawca prowadzi działalność nierejestrową, jako dodatkowe zajęcie po pracy, polegającą na wstępnym sprawdzaniu samochodów dla osób fizycznych potencjalnie zainteresowanych zakupem samochodu (sprawdzanie grubości lakieru, korozji, wizualna ocena: stanu silnika, zużycia wnętrza samochodu, wytarcia tapicerki, stanu ogumienia itp.). Sprawdzanie nie odbywa się w żadnym warsztacie ani na stacji diagnostycznej, Wnioskodawca nie wystawia pisemnej opinii, która mogłaby zostać użyta w sądzie albo w innych instytucjach. Przewidywana wartość sprzedaży usług nie przekroczy 200.000 zł. Wnioskodawca prowadzi uproszczoną ewidencję sprzedaży. Wnioskodawca nie świadczy i nie zamierza świadczyć usług w zakresie doradztwa, usługa polega wyłącznie na sprawdzeniu stanu samochodu bez jakiegokolwiek doradzania co do jego kupna i nie odbywa się to w formie udzielania porad. Wnioskodawca nie przekracza miesięcznie limitu przychodu stanowiącego 50% minimalnego wynagrodzenia. Wnioskodawca nie przekracza i nie zamierza przekroczyć w roku podatkowym kwoty 20.000 zł. Płatność za usługi zazwyczaj Wnioskodawca otrzymuje przelewem, jednak nie wszyscy klienci w przelewie czytelnie zaznaczają rodzaj wykonanej usługi, na co Wnioskodawca nie ma wpływu. Klientom Wnioskodawca nie przedkłada żadnej pisemnej opinii ani zaświadczeń, które mogłyby zostać użyte w innych instytucjach, Wnioskodawca nie wykonuje usługi w warsztacie ani na stacji diagnostycznej, a udzielone w ramach usługi informacje dotyczące samochodu w żaden sposób nie stanowią o dopuszczeniu pojazdu do ruchu, nie mają charakteru ekspertyz technicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00