Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-09-28

Kiedy należy zaewidencjonować w kasie fiskalnej sprzedaż wysyłkową za pobraniem

Sprzedaż internetowa jest ewidencjonowana w kasie fiskalnej. Wysyłka odbywa się za pobraniem. Paragon zostaje wystawiony w dniu zakupu i wysłany razem z kupionym towarem (standardowa praktyka). Przy wysyłce za pobraniem obowiązek w VAT powstaje w dniu otrzymania zapłaty od pracownika poczty czy kuriera. Może więc dojść do następujących sytuacji:

PROBLEM

● towar zostaje kupiony np. 30 lipca, tego dnia sprzedaż zostaje zarejestrowana w kasie i jest wystawiany paragon, wysyłany później z paczką,

● zapłata jest uiszczona 1 sierpnia - obowiązek w VAT powstaje w następnym miesiącu.

Pojawiają się więc rozbieżności w VAT - sprzedaż zaewidencjonowana w kasie nie pokrywa się z faktycznym otrzymaniem zapłaty. Jak to skorygować?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00