history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2023-12-27 do 2025-12-31    (Dz.U.2023.2778 tekst jednolity)

Art. 51. [Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja obowiązująca od 2026-01-01

Art. 51. [Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) [5] środki z budżetu państwa oraz inne środki publiczne.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

[5] Art. 51 ust. 1 pkt 2 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 24 ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1720). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2026 r.

Wersja obowiązująca od 2023-12-27 do 2025-12-31    (Dz.U.2023.2778 tekst jednolity)

Art. 51. [Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2022-06-27 do 2023-12-26    (Dz.U.2022.1343 tekst jednolity)

[Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej ] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-07-27 do 2022-06-26    (Dz.U.2021.1371 tekst jednolity)

[Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej ] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-11-04 do 2021-07-26    (Dz.U.2020.1944 tekst jednolity)

[Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej ] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-12-23 do 2020-11-03    (Dz.U.2019.2475 tekst jednolity)

[Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej ] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2018-10-22 do 2019-12-22    (Dz.U.2018.2016 tekst jednolity)

[Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej ] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-11-21 do 2018-10-21    (Dz.U.2017.2136 tekst jednolity)

Art. 51. [Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej ] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2016-11-18 do 2017-11-20    (Dz.U.2016.1867 tekst jednolity)

Art. 51. [Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej ] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2015-09-22 do 2016-11-17    (Dz.U.2015.1440 tekst jednolity)

Art. 51. [Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej ] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2011-03-01 do 2015-09-21

[Źródło finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej] 1. Źródłem finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej mogą być w szczególności:

1) środki własne jednostki samorządu terytorialnego będącej organizatorem;

2) środki z budżetu państwa.

2. Do źródeł finansowania, o których mowa w ust. 1, należą również wpływy ze sprzedaży biletów oraz wpływy z opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe.