history Historia zmian
zamknij

Wersja obowiązująca od 2011-05-01 do 2012-04-16

[Wymiana legitymacji] [6] 1. Legitymacja podlega wymianie w przypadku:

1) zmiany wskazanego w legitymacji wojewódzkiego inspektoratu transportu drogowego, w którym zatrudniony jest inspektor transportu drogowego,

2) zmiany umieszczonego w legitymacji imienia lub nazwiska inspektora transportu drogowego,

3) uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym odczytanie umieszczonych w niej danych,

4) upływu terminu ważności legitymacji.

2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1–3, legitymacja podlega wymianie w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wymianę legitymacji za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora transportu drogowego. Do czasu wymiany legitymacji inspektor transportu drogowego posługuje się legitymacją dotychczasową, z zastrzeżeniem, że zabrania się posługiwania legitymacją podlegającą wymianie w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4.

3. W razie utraty, zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji inspektor transportu drogowego obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Głównego Inspektora za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora transportu drogowego.

[6] § 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzoru legitymacji służbowej i odznaki identyfikacyjnej inspektorów transportu drogowego oraz oznakowania pojazdów służbowych Inspekcji Transportu Drogowego (Dz.U. z 2011 r. Nr 17, poz. 80). Zmiana weszła w życie 1 maja 2011 r.

Wersja obowiązująca od 2011-05-01 do 2012-04-16

[Wymiana legitymacji] [6] 1. Legitymacja podlega wymianie w przypadku:

1) zmiany wskazanego w legitymacji wojewódzkiego inspektoratu transportu drogowego, w którym zatrudniony jest inspektor transportu drogowego,

2) zmiany umieszczonego w legitymacji imienia lub nazwiska inspektora transportu drogowego,

3) uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym odczytanie umieszczonych w niej danych,

4) upływu terminu ważności legitymacji.

2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1–3, legitymacja podlega wymianie w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wymianę legitymacji za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora transportu drogowego. Do czasu wymiany legitymacji inspektor transportu drogowego posługuje się legitymacją dotychczasową, z zastrzeżeniem, że zabrania się posługiwania legitymacją podlegającą wymianie w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4.

3. W razie utraty, zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji inspektor transportu drogowego obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Głównego Inspektora za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora transportu drogowego.

[6] § 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wzoru legitymacji służbowej i odznaki identyfikacyjnej inspektorów transportu drogowego oraz oznakowania pojazdów służbowych Inspekcji Transportu Drogowego (Dz.U. z 2011 r. Nr 17, poz. 80). Zmiana weszła w życie 1 maja 2011 r.

Wersja archiwalna obowiązująca od 2002-07-05 do 2011-04-30

1. Inspektor transportu drogowego nie może posługiwać się legitymacją w razie:

1) zmiany danych zawartych w legitymacji,

2) uszkodzenia jej lub zniszczenia,

3) upływu terminu ważności legitymacji.

2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, legitymacja podlega wymianie.

3. W razie utraty, zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji inspektor transportu drogowego obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie, drogą służbową, Głównego Inspektora.