Interpretacja indywidualna z dnia 22 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4014.78.2024.2.JKU
Skutki podatkowe zbycia gruntów rolnych w kontekście pomocy de minimis.
Skutki podatkowe zbycia gruntów rolnych w kontekście pomocy de minimis.
Brak powstania przychodu z tytułu otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki (pytanie nr 1) i możliwość zwolnienia z opodatkowania pomocy publicznej, którą Spółka otrzymała ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 w zw. z art. 12 ust. 1 pkt 1
1) Czy dofinansowanie otrzymane w ramach pomocy de minimis, o którym mowa we wniosku, nie stanowi przychodu stosownie do treści art. 12 ust. 4 pkt 14 updop? 2) Czy wartość otrzymanego dofinansowania, opisanego we wniosku, powinna zostać uwzględniona w kalkulacji limitów, o których mowa w art. 4a pkt 10 oraz art. 19 ust. 1 pkt 2 updop?
1. Czy Spółka ma prawo za rok 2021 zastosować ulgę B+R w podatku dochodowym od osób prawnych w wysokości 100% kosztów kwalifikowanych (które odpowiadają wysokości amortyzacji podatkowej WNIP, w proporcji, w jakiej w jej wartości początkowej pozostają koszty wymienione w ust. 2 pkt 1-4a lub ust. 3a pkt 2 updop? 2. Czy za rok 2022 i kolejne, o ile nie nastąpi zmiana przepisów, Spółka ma prawo zastosować
W zakresie możliwości zachowania prawa do zwolnienia podatkowego określonego w art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych w związku ze zbyciem działki.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup wyposażenia (tj. składniki majątkowe, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) mającego związek przyczynowo-skutkowy z prowadzoną działalnością gospodarczą, sfinansowane z przyznanej dotacji z Urzędu Pracy.
Skutki podatkowe wydzierżawienia działki rolnej.
Czy wskazane formy wsparcia dla przedsiębiorców, nie wyłączają możliwości opodatkowania Spółki w formie ryczałtu od dochodów spółek oraz nie powodują utraty prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek po wyborze tej formy opodatkowania przez Spółkę.
Uznanie za przychód podatkowy w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT otrzymanych przez spółkę pieniędzy stanowiących dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej.
Zwolnienie de minimis w związku ze zbycie działki rolnej zostanie utracone.
W zakresie skutków podatkowych nabycia gruntów rolnych przez dzierżawcę.
Czy dokonanie podziału majątku wspólnego pomiędzy małżonkami po wprowadzeniu w ich małżeństwie ustroju rozdzielności majątkowej małżeńskiej, obejmującego nieruchomość rolną nabytą przed upływem pięciu lat, co do nabycia której zastosowano zwolnienie z podatku od czynności cywilnoprawnych (art. 9 ust. 2, winno być: art. 9 pkt 2) w ten sposób, że nieruchomość tą nabył na wyłączną własność jeden z małżonków
W zakresie ustalenia, czy pomoc de minimis uzyskana przez Wnioskodawcę, gdy nie jest ona zależna od kosztów kwalifikowanych, podlega łączeniu (kumulacji) ze zwolnieniem z PDOP uzyskanym na podstawie Zezwoleń bez ograniczeń, a tym samym, czy wartość uzyskanej pomocy de minimis nie pomniejsza limitu zwolnienia z PDOP.
Zachowanie prawa do zwolnienia de minimis
Nabycia gospodarstwa rolnego na współwłasność z mężem
Prawo do skorzystania z pomocy de minimis w związku z zakupem nieruchomości.
Prawo do odliczenia podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących poniesione wydatki inwestycyjne związane z realizacją zadania pn. „(…)” przy zastosowaniu sposobu określenia proporcji, o którym mowa w art. 86 ust. 2c pkt 4 ustawy.
Planowana sprzedaż innej, niż nabyte umową z 7 lutego 2019 r., działki spowoduje utratę prawa do stanowiącego pomoc de minimis zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 9 pkt 2 ustawy.
Zwolnienie z art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych.
Określenie czy w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn zostało utworzone lub powiększone gospodarstwo rolne oraz czy w przypadku pomocy de minimis, jeśli zostanie przekroczony limit określony w rozporządzeniu Komisji (UE) pomoc zostanie udzielona (do wysokości limitu)?
Otrzymane dofinansowanie na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego Projektu podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, Wnioskodawca obowiązany jest do obliczenia i uiszczenia należnego podatku od całości otrzymanych przez niego do dyspozycji kwot dotacji oraz jest zobowiązany do wystawienia faktur na rzecz nowo powstałych podmiotów gospodarczych, Wnioskodawcy przysługuje odliczenie
• opodatkowanie dotacji na pokrycie kosztów realizacji Projektu oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących realizacji Projektu w części dotyczącej usług świadczonych na rzecz Uczestników Projektu, • nieopodatkowanie dotacji na pokrycie kosztów realizacji Projektu oraz brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego