W jaki sposób dokonać korekty obrotu zarejestrowanego w kasie fiskalnej
Sprzedaliśmy w zeszłym roku towar, teraz klient chce go zwrócić. Nie chcieliśmy jednak - ze względu na konieczność wystawienia wielu faktur korygujących - rozliczać tego jako zwrotu towaru. Czy zamiast tego klient może wystawić fakturę na nas?
Luty, czyli miesiąc, w którym zasadniczo składa się deklarację VAT za styczeń, jest szczególnie istotnym miesiącem dla podatników zobowiązanych do dokonania korekty podatku naliczonego od tzw. zakupów "mieszanych", czyli związanych zarówno ze sprzedażą opodatkowaną, jak i ze sprzedażą zwolnioną. W tym roku termin złożenia deklaracji za styczeń mija 27 lutego br. W praktyce wciąż wiele wątpliwości może
Jak sporządzić korektę VAT w związku z ulgą za złe długi? Kontrahent, któremu wystawiłam w ubiegłym roku kilka faktur, nie uregulował ich. W związku z tym podjęłam działania uprawniające do skorzystania z ulgi "na złe długi". Otrzymałam już zawiadomienie z urzędu skarbowego, że kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT, oraz uzyskałam potwierdzenie odbioru zawiadomienia dłużnika o zamiarze dokonania
Klient wystawił fakturę na sprzedaż opon i zaewidencjonował tę sprzedaż w kasie. Okazało się jednak, że towar i faktura nie zostały odebrane. Sprzedaż nastąpiła w sierpniu. Czy można anulować tę sprzedaż w październiku, czy trzeba cofnąć się do sierpnia?
Podatnik ma prawo skorygować podstawę opodatkowania i podatek należny w deklaracji za miesiąc, w którym upłynął 150 dzień od upływu terminu płatności, a dłużnik nadal nie opłacił faktury. Jeżeli wierzyciel nie skorzysta z przysługującego mu prawa do dokonania korekty w tym terminie, może dokonać stosownej korekty w terminie późniejszym, jednak musi "wrócić" do deklaracji za okres, w którym upłynął
W kwietniu br. wystawiliśmy fakturę dokumentującą świadczenie usług, które na podstawie art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług podlegają zwolnieniu z VAT. Sporządzając fakturę, pomyłkowo zastosowaliśmy jednak stawkę podatku w wysokości 23%. Po dostrzeżeniu błędu, jeszcze w tym samym miesiącu, wystawiliśmy fakturę korygującą i przesłaliśmy ją nabywcy, prosząc o potwierdzenie jednego egzemplarza
Zawarliśmy z ubezpieczycielem umowę, z której wynika, że jeżeli kontrahent nie zapłaci nam za towar w określonym czasie po upływie terminu płatności wskazanego w umowie, zakład ubezpieczeń wypłaci nam odszkodowanie w wysokości 80% wartości wierzytelności. Czy jeżeli w stosunku do nieuregulowanej w terminie wierzytelności skorzystaliśmy z ulgi na złe długi, a następnie po złożeniu deklaracji VAT, w
Spółka z o.o. dokonuje wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów od stałego klienta z Niemiec. W związku z przekroczeniem we wrześniu limitu zakupów w październiku otrzymaliśmy notę uznaniową wystawioną 30 września 2014 r. na bonus za 2014 r. (1% wartości sprzedaży). Jak to rozliczyć dla celów VAT? Czy prawidłowe będzie, jeżeli bonus wykażę w deklaracji VAT-7 i informacji podsumowującej VAT-UE za październik
Ustawa o VAT nie zawiera żadnych szczególnych uregulowań określających moment, w którym należy korygować zagraniczne transakcje dokonane w ramach eksportu towarów, WDT lub WNT. Wobec tego trzeba zastosować ogólne zasady korekt. Mimo że przepisy w tym zakresie nie uległy zmianie, organy podatkowe zmieniły w ostatnim czasie stanowisko na temat rozliczania korekt.
Reklamacja jest zgłoszeniem kupującego skierowanym do sprzedawcy o niezgodność towaru z umową. Zgłoszeniu temu zwykle towarzyszy roszczenie o określone zachowanie sprzedawcy, mające na celu np. wymianę towaru na nowy, pozbawiony wad, obniżenie ceny lub naprawę towaru.
Prowadzę działalność gospodarczą, w ramach której ewidencjonuję sprzedaż na kasie fiskalnej. Przy sprzedaży pewnego towaru stosowałem stawkę VAT w wysokości 23%, podczas gdy prawidłowa stawka to 8%. Czy mam prawo skorygować podatek od dokonanej sprzedaży ze względu na zawyżenie stawki VAT?
Prowadzę hurtownię oraz sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego. Często zdarza się, że klient, który kupił towar w sklepie, korzystając z prawa przysługującego konsumentowi, chce zwrócić towar, ale zgubił paragon. Prawo konsumenckie nakazuje przyjąć zwrot od klienta oraz odesłać mu pieniądze, jeżeli klient jest w stanie udowodnić zakup dokonany w danym sklepie, nawet jeśli nie posiada