Jak rozliczyć przekazanie pracownikom gadżetów z logo pracodawcy
Polska spółka należąca do międzynarodowej grupy kapitałowej używająca rozpoznawalnego logo centrali uzyskuje z tego tytułu przychód. Takie stanowisko zajął Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Pracownikom firmy montażowej, z którą współpracujemy, zostały przekazane ubrania robocze oznaczone naszym logo (spodnie i bluza). Koszt zestawu ubrań to około 160 zł. Czy możemy odliczyć VAT z faktury za zakup tych ubrań? W zawieranych umowach nie ma mowy o zapewnieniu odzieży.
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji organizuje rozgrywki piłkarskie, które są prowadzone na boiskach o sztucznej nawierzchni (Orlikach), z udziałem drużyn amatorskich pochodzących z miasta i okolic. Organizator ustala liczbę drużyn w danym sezonie i w każdej grupie. W przypadku zainteresowania większej liczby zespołów zdecyduje kolejność zgłoszeń. Do kompetencji organizatora należy: podejmowanie decyzji
Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji materiałów siewnych oraz nawozów dla ogrodnictwa. Zgodnie z opracowaną strategią rozwoju firmy na kilka najbliższych lat, chcemy uzyskać jej większą rozpoznawalność na rynku. W tym celu zainwestowaliśmy w stworzenie nowego logotypu. Mamy również zamiar przekazywać naszym kontrahentom - podmiotom dokonującym sprzedaży detalicznej naszych produktów - odzież
Firma kupiła w Niemczech towary, które zostały przekazane jako upominki świąteczne stałym klientom. Czy przy WNT wystarczy wystawić fakturę wewnętrzną na podatek należny od kupionych towarów, bez prawa do odliczenia VAT, ponieważ będą one przeznaczone na cele reprezentacji? Czy powinno się wystawić fakturę wewnętrzną na podatek należny, który automatycznie stanie się podatkiem naliczonym, a potem drugą
Logo jest graficznym przedstawieniem znaku firmowego marki lub marki produktu itp., składającym się na całość identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Ma na celu wywoływanie korzystnych skojarzeń o danej firmie albo produkcie. Logo firmy to znak występujący samodzielnie, bez wiązania go z towarem, indywidualizujący przedsiębiorstwo.
Nasza spółka zakupiła jacht, który następnie przekazała związkowi żeglarskiemu. Na jachcie umieszczone jest logo naszej spółki. Czy poniesione koszty związane z zakupem jachtu możemy uznać za reklamę, skoro łódź ta bierze udział w regatach?