Artykuł aktualny na dzień 21-05-2024
Jak zła komunikacja z pracownikami i rynkiem może wpłynąć na funkcjonowanie firmy?
Paulina Łukaszuk
Dyrektor ds. komunikacji, rzecznik prasowy, Akademia Leona Koźmińskiego
Słabe relacje z pracownikami i rynkiem oraz niewystarczająca - wręcz zła komunikacja - to czynniki, które mogą znacząco osłabić pozycję każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości czy branży. Zaniedbanie aspektów relacyjnych i komunikacyjnych wpływa negatywnie na każdy wymiar działalności firmy, począwszy od wewnętrznego morale aż po zewnętrzne relacje z otoczeniem.
Zacznijmy od relacji z pracownikami, które są fundamentem funkcjonowania organizacji. Pracownicy, którzy nie czują wsparcia i zrozumienia ze strony zespołu zarządzającego, mogą wykazywać niższe zaangażowanie i motywację, co bezpośrednio przekłada się na spadek efektywności i jakości pracy. Brak solidnych, opartych na wzajemnym szacunku relacji prowadzi również do problemów z rekrutacją nowych talentów, co w dłuższym czasie może ograniczyć innowacyjność i konkurencyjność firmy.