Porada
Jak opodatkować budynek administracyjny należący do nadleśnictwa
Nadleśnictwo posiada budynek administracyjny - w ewidencji środków trwałych "budynek biurowy". Czy Nadleśnictwo powinno płacić podatek od nieruchomości od tego biurowca? Jeśli tak, to do jakiej kategorii budynków zakwalifikować ten biurowiec na potrzeby podatku od nieruchomości?
Biorąc pod uwagę brzmienie wskazanych niżej przepisów ustawy uPOL oraz ustawy UoL w pierwszej kolejności powiedzieć trzeba, że dane niezbędne dla potrzeb wymiaru podatku od nieruchomości wynikają ewidencji podatkowej nieruchomości, która jest prowadzona przez gminy. Ewidencja ta zawiera m. In. dane wynikające z informacji i deklaracji składanych przez podatników, dane zawarte w księgach wieczystych, w ewidencji gruntów i budynków oraz innych ewidencjach i rejestrach, w tym prowadzonych przez organy administracji publicznej. Z ewidencji tej wynika z jakim rodzajem budynku mamy do czynienia w konkretnych przypadkach. Z tego też względu interesujący nas budynek będzie w tejże ewidencji ujęty albo jako administracyjny, albo jako biurowy.