Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 14 grudnia 2017 r., sygn. I SA/Rz 719/17

Podatek od towarów i usług; Interpretacje podatkowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Grzegorz Panek Sędziowie WSA Małgorzata Niedobylska Asesor WSA Jacek Boratyn /spr./ Protokolant sekr. sąd. Joanna Kulasa po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 grudnia 2017r. sprawy ze skargi Gminy J. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [.] sierpnia 2017r. nr [.] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz skarżącej Gminy J. kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, interpretacją indywidualną z dnia [...] sierpnia 2017 r., nr [...], uznał za nieprawidłowe stanowisko Gminy [...] - zwanej dalej skarżącą, odnośnie interpretacji przepisów o podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego, według indywidualnie wyliczonego współczynnika.

Wnioskiem z 29 czerwca 2017 r., uzupełnionym, w odpowiedzi na wezwanie organu, pismem z dnia 8 sierpnia 2017 r., skarżąca zwróciła się o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, z zakresu podatku od towarów i usług, na gruncie przedstawionego przez nią opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Z przedmiotowego opisu wynika, że skarżąca jako jednostka samorządu terytorialnego, przy pomocy swoich zakładów i jednostek budżetowych realizuje zadania własne, a także prowadzi działalność gospodarczą, na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych. Działalność gospodarczą w zakresie dostaw wody i odbioru ścieków realizuje poprzez swój Zakład Gospodarki Komunalnej (ZGK), z wykorzystaniem gminnej sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

W ramach prowadzonej przez ZGK działalności skarżąca gmina planuje przeprowadzić inwestycje związane z rozbudową i modernizacją sieci wodociągowo-kanalizacyjnej oraz wykupem inwestycji zrealizowanych w tym zakresie przez mieszkańców. Planuje wiec budowę studni, przebudowę oczyszczalni ścieków, rozbudowę sieci, modernizację stacji uzdatniania wody, a także wykup inwestycji poczynionych przez odbiorców. Oprócz tego skarżąca na bieżąco ponosi wydatki związane z funkcjonowaniem sieci.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00