Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2016 poz. 5117

Porozumienie Powiatu Poznańskiego; Wójta Gminy Komorniki

z dnia 9 czerwca 2016r.

w sprawie: powierzenia Gminie Komorniki prowadzenia zadania publicznego w zakresie zarządzania publiczną drogą powiatową nr 2387P - ul. Szkolna w m. Plewiska

zawarte pomiędzy:

1. Powiatem Poznańskim reprezentowanym przez Zarząd Powiatu w Poznaniu w imieniu, którego działają: Starosta Poznański - Jan Grabkowski Wicestarosta Poznański - Tomasz Łubiński Z kontrasygnatą Skarbnika Powiatu Poznańskiego - Renata Ciurlik Zwanym dalej Powiatem;

2. Gminą Komorniki w imieniu, której działa: Wójtem Gminy Komorniki-Jan Broda Z kontrasygnatą Skarbnika Gminy Komorniki - Małgorzata Pinczak Zwanej dalej Gminą.

[podstawa prawna]

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2015 r.
poz. 1445 z późn. zm.) oraz art. 19 ust.4 ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U.
z 2015 r. poz. 460 z późn. zm.) zgodnie z Uchwałą nr XVII/198/2016 Rady Gminy Komorniki z dnia 24 lutego 2016 r.
w sprawie przejęcia zadań inwestycyjnych z zakresu właściwości Powiatu Poznańskiego i udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Poznańskiemu zmienionej Uchwałą Rady Gminy Komorniki nr XXI/238/2016 z dnia 23 maja 2016 r. i Uchwałą nr VVI/223/V/2016 Rady Powiatu w Poznaniu z dnia 27 kwietnia 2016 r. powierzenia Gminie Komorniki prowadzenia zadania publicznego w zakresie zarządzania publiczną drogą powiatową nr 2387P -
ul. Szkolna w m.Plewiska, ustala się co następuje:

§ 1. [przedmiot porozumienia]

1. Powiat powierza, a Gmina przejmuje prowadzenie zadania publicznego polegającego na zarządzaniu drogą powiatową nr 2387P w zakresie dotyczącym wykonania dokumentacji technicznej dla budowy chodnika na odcinku ul. Szkolnej od ul. Fabianowskiej do ul. Grunwaldzkiej w m. Plewiska, będące zadaniem Powiatu.

2. Powierzenie zadania, o którym mowa w ust. 1 następuje na okres do dnia 31 grudnia 2016 r.

§ 2. [finansowanie zadania]

1. Zadanie w zakresie wynikającym z §1 ust. 1, finansowane będzie ze środków Powiatu w kwocie 5.000,00 zł (słownie: pięćtysięcyzłotych), a w pozostałym zakresie ze środków własnych Gminy.

2. Środki finansowe, o których mowa w ust. 1 przekazane zostaną przez Powiat na konto Gminy
nr 39 1240 1747 1111 0000 1848 8975 do dnia 30 listopada 2016 r.

§ 3. [realizacja zadania]

1. Zadanie, o którym mowa w § 1 ust.1, realizowane będzie zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych oraz obowiązującymi przepisami w zakresie budowy dróg.

2. Przed uzyskaniem pozwolenia na budowę należy uzyskać akceptację dokumentacji projektowej, o której mowa w § 1 ust. 1, przez Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu.

3. Gmina zobowiązuje się do wykupienia praw autorskich majątkowych do dokumentacji projektowej, o której mowa w § 1 ust. 1.

4. Gwarancja lub rękojmia udzielana przez Wykonawców winna być:

1) przenaszalna;

2) udzielona na dokumentację projektową oraz kosztorysową, wykonaną w związku z realizacją zadania w zakresie określonym w § 1 ust. 1, na okres przypadający od protokolarnego odebrania dokumentacji przez Gminę do upływu gwarancji udzielonej przez wykonawcę robót będących przedmiotem dokumentacji.

§ 4. [kontrola realizacji zadania]

1. Pracownicy Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu mają prawo
do przeprowadzenia kontroli prawidłowości wykonywania przez Gminę zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1.

2. W ramach prawa kontroli, Gmina jest zobowiązana udzielić pracownikom Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu wszelkich informacji oraz zapewnić przeprowadzenie kontroli prowadzenia prac projektowych.

3. Z przeprowadzonej kontroli, w przypadku wniesienia uwag do przyjętych rozwiązań projektowych, sporządzony zostanie protokół pokontrolny.

§ 5. [odbiór zadania]

1. Gmina przedłoży Zarządowi Dróg Powiatowych w Poznaniu w terminie do dnia 31 stycznia 2017 r. protokół zdawczo - odbiorczy. Załącznik do protokołu zdawczo-odbiorczego stanowić będzie :

1) cztery egzemplarze dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy) lub dwa
w przypadku uzyskania dokumentu, o którym mowa w pkt 3;

2) zatwierdzony projekt zmian stałej organizacji ruchu;

3) przeniesione na rzecz Powiatu Poznańskiego pozwolenie na budowę jeżeli konieczność jego uzyskania dla realizacji inwestycji, dla której wykonana została dokumentacja, wynika z ustawy
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowane (Dz.U. z 2013r. poz.1409 z późn. zm.);

4) trzy egzemplarze dokumentacji przetargowej (skrócony opis techniczny, przedmiar robót, kosztorys inwestorski z podziałem na branże, kosztorys ofertowy z podziałem na branże, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych);

5) umowa o przeniesieniu na Powiat Poznański praw autorskich majątkowych do dokumentacji projektowej;

6) gwarancja, o której mowa w § 3 ust. 4 pkt 2;

7) potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie faktur;

8) nośnik cyfrowy zawierajacy elementy, o których mowa w pkt 1-5 w formacie:

1) PDF;

2) doc lub docx dla dokumentów tekstowych;

3) ath dla przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, branżowego, ofertowego;

4) xls lub xlsx w formie tabel elementów scalonych dla kosztorysu branżowego oraz ofertowego.

§ 6. [rozliczenie zadania]

1. W przypadku kontynuacji realizacji zadania inwestycyjnego, dla którego wykonana została dokumentacja, o której mowa w § 1 ust. 1, przez Gminę na podstawie odrębnego porozumienia w latach późniejszych, wartość wykonanej dokumentacji projektowej uwzględniona zostanie przez Gminę w protokole przekazania środka trwałego PT dla tej inwestycji.

2. W przypadku kontynuacji realizacji zadania inwestycyjnego, dla którego wykonana została dokumentacja,
o której mowa w § 1 ust. 1, przez Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu w latach późniejszych, dopiero
po zakończeniu zadania inwestycyjnego Gmina wystawi PT na wartość kosztów poniesionych na realizację zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1 i przekaże go do Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu, w terminie 30 dni od dnia poinformowania przez Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu o zakończeniu realizacji zadania.

3. Zadanie, o którym mowa w §1 ust. 1, w części finansowanej ze środków Gminy, po zakończeniu przekazane zostanie Powiatowi jako pomoc rzeczowa.

4. Rozliczenie z realizacji zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1, nastąpi na podstawie potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii:

1) faktur/rachunków kosztów poniesionych na realizację zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1 ;

2) protokołu zdawczo-odbiorczego, o którym mowa w § 5 ust. 1.

5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4 Gmina dostarczy do Starostwa Powiatowego w Poznaniu do dnia 31 stycznia 2017 r.

6. W przypadku niewykorzystania dotacji, o której mowa w §2 ust. 1, lub jej części, Gmina zobowiązuje się do zwrotu niewykorzystanej części w terminie do dnia 31 stycznia 2017r. na konto Powiatu nr 77 1030 1247 0000 0000 3491 6241.

§ 7. [postanowienia końcowe porozumienia]

1. Wszelkie zmiany niniejszego porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy ustawy o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym oraz kodeksu cywilnego.

3. Sprawy wynikające z realizacji niniejszego porozumienia będą rozstrzygnięte przez Sąd właściwy dla siedziby Powiatu.

4. Porozumienie wchodzi w życie z dniem jego zawarcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

5. Porozumienie sporządzono w siedmiu jednobrzmiących egzemplarzach: pięć z nich otrzymuje Powiat, dwa Gmina.

Wójt Gminy Komorniki


Jan Broda

Starosta Poznański


Jan Grabkowski


Wicestarosta Poznański


Tomasz Łubiński


Skarbnik Gminy Komorniki


Małgorzata Pinczak


Skarbnik Powiatu Poznańskiego


Renata Ciurlik

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00