Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XIX/161/16 Rady Miejskiej w Dobrej
z dnia 28 lipca 2016r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz. 446 ) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 r., poz. 250), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora SanitarnegoRada Miejska w Dobrejuchwala co następuje:
§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dobra i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 2. Ustala się, że w zamian za uiszczoną opłatę, odebrane zostaną odpady komunalne, które zbierane są zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra oraz zgodnie ze sposobem określonym w złożonej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - w każdej ilości.
§ 3. Ustala się, że w zamian za uiszczoną opłatę, odebrane zostaną odpady komunalne z częstotliwością dostosowaną do ilości odpadów, z tym, że:
1) zielone ulegające biodegradacji - co najmniej raz na dwa tygodnie;
2) odpady komunalne zmieszane, odpady zebrane w sposób selektywny takie jak papier i opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne i metale - co najmniej raz na miesiąc;
3) szkło - co najmniej raz na kwartał;
4) meble i inne odpady wielkogabarytowe - co najmniej 2 razy w roku;
5) żużel, popioły paleniskowe - co najmniej raz w miesiącu (od 1 października do 30 kwietnia).
§ 4. Odpady komunalne obejmujące przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, odpady budowlane i rozbiórkowe, a także odpady zielone odbierane są w utworzonym Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) a odpady niebezpieczne w utworzonym Punkcie Zbiórki Odpadów Niebezpiecznych (PZON).
§ 5. 1. W zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciele nieruchomości mogą nieodpłatnie dostarczać:
a) makulaturę (papier i tekturę),
b) opakowania wielomateriałowe,
c) szkło (za wyjątkiem szkła zbrojonego, szkła budowlanego, luster, ceramiki itp.),
d) plastik (tworzyw sztucznych),
e) metale,
f) odpady zielone,
g) odpady wielkogabarytowe,
h) odpady budowlane i rozbiórkowe z nieruchomości zamieszkałych (do 100 kg jednorazowo z nieruchomości), przy czym wymaga się odrębnego wydzielenia gruzu budowlanego, tworzyw sztucznych, styropianu i odpadów niebezpiecznych,
i) opony w ilości do 4 sztuk na rok na jedno gospodarstwo domowe.
2. Odpady określone w ust. 1 przyjmowane są przez punkt selektywnego zbierania PSZOK w godzinach jego otwarcia, o których informacja umieszczona jest na stronie internetowej www.dobra24.pl.
3. Punkt selektywnego zbierania PSZOK przyjmuje wyłącznie te odpady opisane w ust. 1, które zostały dostarczone przez ich wytwórców.
4. Punkt selektywnego zbierania PSZOK może odmówić przyjęcia odpadów, jeżeli ich rodzaj i ilość wskazują na to, że nie powstały one na nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy.
§ 6. 1. W zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciele nieruchomości mogą nieodpłatnie dostarczać:
1) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny do punktów zbiórki określonych przez gminę lub przekazywać przedsiębiorcom prowadzącym ich zbiórkę.
2) odpady niebezpieczne powstające na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, w szczególności:
a) resztki farb, lakierów, klejów, żywic, środków do konserwacji i ochrony drewna oraz opakowania po nich,
b) rozpuszczalniki, środki czyszczące, substancje do wywabiania plam i opakowania po nich,
c) zbiorniki po aerozolach, pozostałości po domowych środkach do dezynfekcji i dezynsekcji,
d) środki ochrony roślin oraz opakowania po nich,
e) lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć, w tym świetlówki, termometry, przełączniki,
f) baterie i akumulatory,
g) zużyte kartridże i tonery,
h) przepracowane oleje, do Punktu Zbiórki Odpadów Niebezpiecznych (PZON), znajdującego się w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK).
2. Odpady określone w ust. 1 przyjmowane są przez Punkty zbiórki PZON w godzinach ich otwarcia, o których informacja umieszczona jest na stronie internetowej www.dobra24.pl lub przekazywane przedsiębiorcom prowadzącym ich zbiórkę.
3. Punkt zbiórki PZON przyjmuje wyłącznie te odpady opisane w ust. 1, które zostały dostarczone do punkt zbiórki PZON przez ich wytwórców.
4. Punkt zbiórki PZON może odmówić przyjęcia odpadów, jeżeli ich rodzaj i ilość wskazuje na to, że nie powstały one na nieruchomości.
§ 7. 1. Odbiorowi podlegają te odpady komunalne, które zbierane są zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dobra oraz zgodnie ze sposobem określonym w złożonej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Odbiorowi podlegają wyłącznie odpady komunalne, które są umieszczone w oznaczonych pojemnikach i workach.
3. Odbieranie odpadów komunalnych odbywa się zgodnie z harmonogramem udostępnionym właścicielom nieruchomości, od których mają one zostać odebrane.
4. W przypadku gdy dzień odbioru odpadów przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów jest pierwszy dzień nie będący dniem ustawowo wolnym od pracy następujący po dniu wolnym.
5. W dniu odbierania odpadów komunalnych, należy zapewnić łatwy dostęp do pojemników i worków dla pracowników podmiotu odbierającego odpady komunalne. Należy wystawić pojemniki i worki przed wejściem na teren nieruchomości lub w miejscu gdzie jest zapewniony dojazd pojazdem odbierającym odpady.
6. Odpady komunalne zbierane niezgodnie z zasadami określonymi w ust. 1, traktowane są jako odpady zmieszane, a podmiot odbierający przyjmuje je, z tym, że jest obowiązany:
1) uprzednio powiadomić właściciela nieruchomości o fakcie zebrania odpadów komunalnych niezgodnie z zasadami określonymi w ust. 1,
2) sporządzić dokumentację wskazującą na fakt zebrania przez właściciela nieruchomości odpadów komunalnych niezgodnie z zasadami określonymi w ust. 1,
3) powiadomić gminę o zebraniu przez właściciela nieruchomości odpadów komunalnych niezgodnie z zasadami określonymi w ust. 1,
7. Odebranie odpadów komunalnych o których mowa w ust. 6, skutkuje naliczeniem opłaty jak za odpady zmieszane.
8. Reklamacje dotyczące niewłaściwego świadczenia usług przez podmiot odbierający odpady od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych należy zgłaszać w ciągu 2 dni od zaistnienia zdarzenia do Urzędu Miejskiego w Dobrej pod nr tel. 63 2799923 lub za pośrednictwem e-mail: odpady@dobra24.pl.
§ 8. Traci moc uchwała Rady Miejskiej w Dobrej Nr XXIV/175/136 z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z 2013r., poz. 1747).
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Dobrej.
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Dobrej |