Akt prawny
Alerty
Obwieszczenie Rady Gminy Sierakowice
z dnia 21 czerwca 2016r.
Obwieszczenie Rady Gminy Sierakowice z dnia 21 czerwca 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz gimnazjów prowadzonych przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego na terenie Gminy Sierakowice
Na podstawie art. 16 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz. U. z 2016r, poz.296) ogłasza się tekst jednolity uchwały Nr VIII/89/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 2 czerwca 2015 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz gimnazjów prowadzonych przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego na terenie Gminy Sierakowice (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2015r., poz. 2000), zmieniony:
1) uchwałą Nr IX/111/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 25 czerwca 2015r. w sprawie zmiany Uchwały nr VIII/89/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 2 czerwca 2015 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz gimnazjów prowadzonych przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego na terenie Gminy Sierakowice (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2015r, poz.2581),
2) uchwałą nr XII/135/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 13 października 2015r. w sprawie: zmiany załącznika nr 3 do Uchwały nr VIII/89/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 2 czerwca 2015 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz gimnazjów prowadzonych przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego na terenie Gminy Sierakowice (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2015r., poz. 3268) ;
3) uchwałą nr XIII/148/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 10 listopada 2015 r. w sprawie: zmiany załącznika nr 3 do Uchwały nr VIII/89/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 2 czerwca 2015 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz gimnazjów prowadzonych przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego na terenie Gminy Sierakowice (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2015r., poz. 3774) ;
- zgodnie z brzmieniem załącznika do niniejszego obwieszczenia.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy |
Załącznik do Obwieszczenia
Rady Gminy Sierakowice
z dnia 21 czerwca 2016 r.
Uchwała Nr VIII/89/15
Rady Gminy Sierakowice
z dnia 02 czerwca 2015 r.
w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz gimnazjów prowadzonych przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego na terenie Gminy Sierakowice.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 i art.40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2016r, poz. 446), art. 80 ust. 4 i art. 90 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (j.t. Dz.U. z 2015, poz.2156 ze zm) uchwala się, co następuje:
§ 1. Niniejsza uchwała w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 reguluje:
1) tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego:
a) Niepubliczne szkoły podstawowe,
b) Niepubliczne przedszkola i oddziały przedszkolne,
c) Niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego,
d) Niepubliczne gimnazja,
e) Zespoły powyższych podmiotów.
§ 2. Ilekroć w przepisach niniejszej uchwały jest mowa o:
1) Ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2015r., poz. 2156 ze zm.),
2) Ustawie o finansach publicznych - należy przez to rozumieć ustawę o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (j.t. Dz.U. z 2013, poz. 885 ze zm),
3) Dotacji - należy przez to rozumieć "dotację podmiotową" w rozumieniu art. 131 i 218 ustawy o finansach publicznych, udzielaną z budżetu Gminy Sierakowice na zasadach określonych w art. 90 ustawy, która przeznaczona jest na dofinansowanie realizacji zadań szkoły, przedszkola, oddziału przedszkolnego, innej formy wychowania przedszkolnego i gimnazjum, o których mowa w §1 uchwały, w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej,
4) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Sierakowice,
5) Niepublicznej placówce - należy przez to rozumieć podmioty oświatowe wymienione w §1 niniejszej uchwały,
6) Uczniach - należy przez to rozumieć uczniów lub wychowanków niepublicznej placówki,
7) Organie prowadzącym- należy przez to rozumieć osobę prawną lub fizyczną prowadzącą niepubliczną placówkę,
8) Organie dotującym- należy przez to rozumieć Gminę Sierakowice,
9) Wydatkach bieżących- należy przez to rozumieć wydatki, o których mowa w ustawie o finansach publicznych.
§ 3. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały tracą moc: Uchwała Rady Gminy Sierakowice nr VI/34/11 z dnia 1 marca 2011 roku w sprawie: ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Sierakowice oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania oraz Uchwała Rady Gminy Sierakowice nr XI/123/11 z dnia 11 października 2011 roku w sprawie zmiany treści uchwały nr VI/34/11.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sierakowice.
§ 5. Uchwała podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Sierakowice.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr VIII/89/15
Rady Gminy Sierakowice
z dnia 2 czerwca 2015 r.
I. Tryb postępowania o udzielenie dotacji.
§ 1. Udziela się dotacji z budżetu Gminy niepublicznym placówkom prowadzonym przez podmioty inne, niż jednostka samorządu terytorialnego.
§ 2. Organ prowadzący niepubliczną placówkę ubiegający się o przyznanie dotacji składa wniosek o przyznanie dotacji do organu dotującego w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3. W okresie przekazywania dotacji organ prowadzący niepubliczną placówkę, do 5-go dnia każdego miesiąca, dostarcza do organu dotującego pisemną informację o aktualnej liczbie uczniów, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
II. Podstawa obliczania dotacji.
§ 4. Niepubliczne szkoły podstawowe i gimnazja o uprawnieniach szkół publicznych, w których jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, otrzymują dotację na każdego ucznia
w wysokości kwoty przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę.
§ 5. Niepubliczne przedszkola otrzymują dotację w wysokości 75% ustalonych w budżecie Gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę
w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola
i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę.
W przypadku braku na terenie Gminy przedszkola publicznego, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez Gminę Kartuzy na prowadzenie przedszkola publicznego.
§ 6. Niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego otrzymują dotację w wysokości 50% ustalonych w budżecie Gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę. W przypadku braku na terenie Gminy przedszkola publicznego, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez Gminę Kartuzy na prowadzenie przedszkola i oddziału publicznego.
§ 7. Placówki niepubliczne prowadzące wczesne wspomaganie rozwoju ucznia otrzymują dotację z budżetu Gminy w wysokości kwoty przewidzianej na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej dla Gminy.
III. Przekazywanie i rozliczanie dotacji
§ 8. Dotacji udziela się na rok kalendarzowy, w 12 częściach, w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca, z tym że za miesiąc grudzień do dnia 15 grudnia, przelewem na rachunek bankowy dotowanej niepublicznej placówki.
§ 9. Organ prowadzący niepubliczną placówkę sporządza roczne rozliczenie wykorzystania dotacji, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 10. Rozliczenie, o którym mowa w §9 organ prowadzący przekazuje do Gminy, za okres od stycznia do grudnia danego roku do dnia 20 stycznia roku następującego po roku udzielenia dotacji, z zastrzeżeniem § 11.
§ 11. W przypadku zakończenia działalności przez niepubliczną placówkę w trakcie roku budżetowego, rozliczenie otrzymanej dotacji organ prowadzący złoży w ciągu 30 dni od dnia otrzymania ostatniej dotacji, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 12. Organ dotujący ma prawo żądania wyjaśnień i dodatkowych informacji w zakresie złożonych przez niepubliczną placówkę rozliczeń oraz korekt tych rozliczeń.
§ 13. Organ prowadzący niepubliczną placówkę zobowiązany jest otrzymaną dotację wykorzystać do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego. Dotacja niewykorzystana w terminie do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego podlega zwrotowi do budżetu Gminy w terminie do dnia 31 stycznia roku następnego, na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.
§ 14. W przypadku, gdy termin wykorzystania dotacji jest krótszy niż rok budżetowy, wówczas niewykorzystana cześć dotacji podlega zwrotowi w terminie 15 dni po upływie terminu wykorzystania dotacji na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.
§ 15. Dotacje udzielone z budżetu Gminy wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem lub pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości, podlegają zwrotowi do budżetu Gminy na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.
IV. Tryb i zakres kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji
§ 16. Organ dotujący kontroluje prawidłowość wykorzystania dotacji, w szczególności z uwzględnieniem przepisów ustawy.
§ 17. Kontrole, o których mowa w §16 przeprowadza osoba lub osoby upoważnione na podstawie imiennego upoważnienia Wójta Gminy lub na podstawie upoważnienia osoby upoważnionej przez Wójta Gminy, zwane dalej kontrolującymi.
§ 18. O zamiarze kontroli Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona informuje organ prowadzący niepubliczną placówkę najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem kontroli.
§ 19. Czynności kontrolne przeprowadza się w kontrolowanej niepublicznej placówce w dniach
i godzinach pracy obowiązujących w tej placówce.
§ 20. Podmioty kontrolowane zapewniają kontrolującym warunki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli, a w szczególności:
1) udostępniają pomieszczenie do przeprowadzenia kontroli oraz udostępniają wszelką dokumentację organizacyjną, finansową i dokumentację przebiegu nauczania,
2) udzielają pisemnych informacji i wyjaśnień w terminie wskazanym przez kontrolujących.
§ 21. Kontrolujący mają prawo:
1) wglądu do dokumentacji organizacyjnej, finansowej, przebiegu nauczania,
2) przeprowadzania oględzin obiektów i składników majątkowych sfinansowanych z dotacji,
3) sporządzania kopii wszelkich dokumentów z dokumentacji organizacyjnej, finansowej
i przebiegu nauczania.
§ 22. Kontrolujący, w związku z przeprowadzaniem kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji niepublicznych placówek mogą przetwarzać dane osobowe uczniów kontrolowanej niepublicznej placówki, a także zatrudnionych w niej osób, jeżeli dotacja jest wykorzystywana na cele wynagrodzeń osobowych.
§ 23. Kontrolujący ustala stan faktyczny na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania.
§ 24. Po zakończonych czynnościach kontrolnych kontrolujący zobowiązany jest sporządzić protokół z przeprowadzonych czynności kontrolnych. Protokół należy sporządzić w przynajmniej dwóch egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla kontrolującego i dla kontrolowanej niepublicznej placówki.
§ 25. Protokół z kontroli podpisują kontrolujący i organ prowadzący niepubliczną placówkę lub osoba przez niego upoważniona w miejscu ustalonym dwustronnie, w siedzibie kontrolowanej placówki lub w Urzędzie Gminy. Czas i miejsce przekazania protokołu ustalają strony w formie ustnej lub pisemnej.
§ 26. W razie odmowy podpisania protokołu przez organ prowadzący niepubliczną placówkę lub osobę przez niego upoważnioną kontrolujący odnotowują ten fakt w protokole.
§ 27. Odmowa podpisania protokołu nie wstrzymuje działań pokontrolnych oraz dochodzenia zwrotu dotacji w trybie wskazanym ustawą o finansach publicznych.
§ 28. W terminie 7 dni od dnia podpisania protokołu organ prowadzący niepubliczną placówkę lub osoba przez niego upoważniona ma prawo zgłaszania kontrolującym, pisemnych umotywowanych zastrzeżeń , co do ustaleń zawartych w protokole z kontroli.
§ 29. Kontrolujący analizują zgłoszone zastrzeżenia i w razie potrzeby podejmują dodatkowe czynności kontrolne.
§ 30. Do dodatkowych czynności kontrolnych stosuje się odpowiednio §18, §19, §20, §21, §22, §23 niniejszej uchwały.
§ 31. Jeżeli kontrolujący stwierdzi zasadność zastrzeżeń, uzupełnia protokół kontroli o stosowny tekst w brzmieniu:
1) "ustalenia na str…. skreśla się"
2) "uzupełnienie do str…. protokołu kontroli"
3) "treść ustaleń na str…. otrzymuje brzmienie"
§ 32. W razie uwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części, kontrolujący przekazują organowi prowadzącemu niepubliczną placówkę lub osobie przez niego upoważnionej swoje stanowisko w terminie 7 dni od dnia otrzymania zastrzeżeń. W uzasadnionych przypadkach, wymagających szczegółowej analizy, termin ten może zostać wydłużony, o czym kontrolujący zawiadamia organ prowadzący niepubliczną placówkę lub osobę przez niego upoważnioną.
§ 33. Organ prowadzący niepubliczną placówkę lub osoba przez niego upoważniona ma prawo do odwołania od wymienionego w §32 stanowiska kontrolujących. Odwołanie składa się do Wójta Gminy w terminie 7 dni liczonych od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.
§ 34. Po analizie dokumentów Wójt Gminy ostatecznie rozstrzyga w sprawie będącej przedmiotem odwołania i swoje stanowisko przekazuje organowi prowadzącemu niepubliczną placówkę lub osobie przez niego upoważnionej w terminie 7 dni liczonych od dnia wpływu odwołania. W uzasadnionych przypadkach, wymagających szczegółowej analizy, termin ten może zostać wydłużony, o czym Wójt Gminy zawiadamia organ prowadzący niepubliczną placówkę lub osobę przez niego upoważnioną.
§ 35. Po zajęciu stanowiska przez Wójta Gminy kontrolujący opracowują protokół ostateczny
z kontroli i przekazują go organowi prowadzącemu niepubliczną placówkę lub osobie przez niego upoważnionej.
§ 36. Odmowa podpisania protokołu nie wstrzymuje działań pokontrolnych oraz dochodzenia zwrotu dotacji w trybie wskazanym ustawą o finansach publicznych.
§ 37. Po podpisaniu przez kontrolujących i przez organ prowadzący niepubliczną placówkę lub osobę przez niego upoważnioną protokołu, lub po upływie terminu do podpisania protokołu, kontrolujący niezwłocznie opracowują projekt wystąpień pokontrolnych. Wystąpień pokontrolnych nie sporządza się w przypadku braku stwierdzonych nieprawidłowości w kontrolowanych placówkach.
§ 38. Wystąpienia pokontrolne zawierają ocenę kontrolowanej działalności, a w razie stwierdzenia działań niezgodnych z prawem, nieefektywnych, nieoszczędnych i nieterminowych- ich wykaz ze wskazaniem naruszonych norm i standardów, uwagi i wnioski w sprawie ich usunięcia oraz termin odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne.
§ 39. Wystąpienia pokontrolne podpisuje Wójt Gminy Sierakowice.
§ 40. Wystąpienia pokontrolne są publikowane na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Sierakowice.
§ 411. ) (skreślony)
§ 421. ) (skreślony)
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr VIII/89/15
Rady Gminy Sierakowice
z dnia 2 czerwca 2015 r.
WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI NA ROK………………….
…………………………………..
(pieczątka placówki)
Gmina Sierakowice
ul. Lęborska 30
83-340 Sierakowice
WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI NA ROK………………….
1. Osoba prowadząca placówkę: osoba prawna/ osoba fizyczna
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….........................................………………………
2. Pełna nazwa, adres i typ placówki oświatowej:
………………………………………………………….......................……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...........................................................................
Dane kontaktowe (numer telefonu, adres e-mail):
…………………………………………………………......................................................................
Dyrektor:……….………………………………………………………………………....
3. Nazwa banku, numer i posiadacz rachunku bankowego, na który należy przekazać dotację:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Data i numer wpisu do ewidencji placówek niepublicznych prowadzonej przez Wójta Gminy Sierakowice:
………………………………………………………………………………………………
……………………………………….................................................................................
5. Planowana średniomiesięczna liczba uczniów w okresie:
1) Od stycznia do sierpnia ogółem:………………………………………… w tym:
a) z innych gmin:………………………………………………………….................................………….
b) niepełnosprawnych:…………………………………………………........................................………
c) objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju:…………………
2) Od września do grudnia ogółem:……………………………………… w tym:
a) z innych gmin:……………………………………………………………………….
b) niepełnosprawnych:……………………………………………………………
c) objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju:…………………
Oświadczam, że wszystkie informacje zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym.
…………………………………................................................
(miejscowość)(podpis/y/i pieczątka wnioskodawcy)
Pouczenie:
1) Wniosek powinien być wypełniony czytelnie i zawierać dane zgodne z wpisem do ewidencji.
2) W przypadku podpisania wniosku przez osobę, która nie jest organem prowadzącym placówkę, do wniosku powinno być dołączone upoważnienie organu prowadzącego do podpisania wniosku w jego imieniu.
3) W przypadku zmian danych zawartych we wniosku (z wyjątkiem punktu 5), należy niezwłocznie poinformować o zaistniałych zmianach Urząd Gminy Sierakowice.
4) W przypadku prowadzenia kilku typów placówek wniosek należy wypełnić dla każdego typu placówki osobno.
Załącznik2) Nr 3 do Uchwały Nr VIII/89/15
Rady Gminy Sierakowice
z dnia 2 czerwca 2015 r.
INFORMACJA MIESIĘCZNA O AKTUALNEJ LICZBIE UCZNIÓW
Załącznik Nr 3 do uchwały Rady Gminy Nr VIII/89/15 z dnia 2 czerwca 2015r.
…………………………………..
(pieczątka placówki)
Gmina Sierakowice
ul. Lęborska 30
83-340 Sierakowice
INFORMACJA MIESIĘCZNA O AKTUALNEJ LICZBIE UCZNIÓW
1. Nazwa niepublicznej placówki: | |
2. Nazwa i adres organu prowadzącego : | |
3. Nazwa banku, numer i posiadacz rachunku bankowego, na który należy przekazać dotację: | |
Informacja o faktycznej liczbie uczniów/dzieci wg stanu na pierwszy dzień miesiąca w którym jest składana informacja | |
4. Liczba uczniów w miesiącu | ……………………… ( miesiąc i rok) |
5. Liczba uczniów/dzieci | ……………………..… (liczba uczniów i dzieci ogółem) |
w tym liczba: | |
a) dzieci w przedszkolu/innej formie wychowania przedszkolnego | |
w tym dzieci młodsze niż 2,5 roku | |
b) dzieci w oddziale przedszkolnym "0" | |
c) uczniów w klasie I | |
d) uczniów w klasie II | |
e) uczniów w klasie III | |
f) u czniów w klasie IV * | |
g) uczniów w klasie V * | |
h) uczniów w klasie VI* | |
*nie dotyczy gimnazjum | |
i) uczniów objętych nauką języka kaszubskiego | |
j) uczniów niepełnosprawnych, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (orzeczenie wydane na podstawie ustawy o systemie oświaty i przepisów wykonawczych)- wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy: | |
w tym: | |
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim), niedostosowanych społecznie, z zaburzeniami zachowania, zagrożonych uzależnieniem, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, z chorobami przewlekłymi, | |
- niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z zaburzeniami psychicznymi , | |
- niesłyszących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym (z upośledzeniem umysłowym umiarkowanym lub znacznym ), | |
- z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim (upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim) realizujących obowiązek szkolny lub obowiązek nauki przez uczestnictwo w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych przez szkoły podstawowe i gimnazja, z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz autyzmem, w tym z zespołem Aspergera. | |
k) dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych zorganizowanych w szkołach, innych formach wychowania przedszkolnego, szkołach podstawowych (opinia wydana na podstawie ustawy o systemie oświaty i przepisów wykonawczych) | |
l) dzieci niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym lub głębokim (z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym lub głębokim) - objętych wychowaniem i kształceniem specjalnym w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych zorganizowanych w szkołach podstawowych, a także w innych formach wychowania przedszkolnego (orzeczenie wydane na podstawie ustawy o systemie oświaty i przepisów wykonawczych) | |
ł) dzieci z niepełnosprawnościami sprzężonymi i z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, będących wychowankami przedszkoli, oddziałów przedszkolnych zorganizowanych w szkołach podstawowych, a także innych formach wychowania przedszkolnego (orzeczenie wydane na podstawie ustawy o systemie oświaty i przepisów wykonawczych) | |
m) inne niż wyżej niewymienione (np. oddziały sportowe itp…) - należy podać rodzaj oddziału i liczbę uczniów | |
n) liczba dzieci spoza Gminy Sierakowice w oddziałach | |
w tym: | |
- przedszkolach/ innych formach wychowania przedszkolnego, ze wskazaniem liczby dzieci i w jakiej gminie dziecko ma miejsce zamieszkania, | |
- przedszkolnych "0," ze wskazaniem liczby dzieci i w jakiej gminie dziecko ma miejsce zamieszkania. |
Uwagi:..............................................................................................................................
.........................................................................................................................................
Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne ze stanem faktycznym.
…………………………………………………………..
(data, miejscowość)(podpis/y/i pieczątka wnioskodawcy)
Pouczenie:
1) Wniosek powinien być wypełniony czytelnie i zawierać dane zgodne z wpisem do ewidencji.
2) W przypadku podpisania wniosku przez osobę, która nie jest organem prowadzącym placówkę, do wniosku powinno być dołączone upoważnienie organu prowadzącego do podpisania wniosku w jego imieniu.
3) W przypadku prowadzenia kilku typów placówek wniosek należy wypełnić dla każdego typu placówki osobno.
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr VIII/89/15
Rady Gminy Sierakowice
z dnia 2 czerwca 2015 r.
…………………………………..
(pieczątka placówki)
Gmina Sierakowice
ul. Lęborska 30
83-340 Sierakowice
ROZLICZENIE DOTACJI UDZIELONEJ Z BUDZETU GMINY SIERAKOWICE ZA ROK……………………
Pełna nazwa, adres i typ placówki oświatowej:..........................................................
………………………………...........…………………………………………..........
I
m-c | Liczba uczniów faktycznie uczęszczających do placówki | Kwota należnej dotacji w zł | Kwota udzielonej dotacji w zł | Nadpłata/Niedopłata | |||
ogółem | w tym spoza Gminy Sierakowice | w tym niepełnosprawnych | w tym objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju | ogółem | ogółem | ogółem | |
I | |||||||
II | |||||||
III | |||||||
IV | |||||||
V | |||||||
VI | |||||||
VII | |||||||
VIII | |||||||
IX | |||||||
X | |||||||
XI | |||||||
XII | |||||||
Razem |
Kwota dotacji przypadająca na jednego ucznia …………………zł
Kwota przypadająca na ucznia objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju ……………..zł
Kwota dotacji przypadająca na ucznia niepełnosprawnego w roku, wg kategorii wagi …………………………zł
II
Wyszczególnienie wydatków sfinansowanych środkami z dotacji w roku rozliczeniowym
Poz. | Rodzaj wydatku | Kwota |
1 | Wydatki na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej szkołę, przedszkole, inną formę wychowania przedszkolnego lub placówkę | |
2 | Wydatki na wynagrodzenie kadry pedagogicznej | |
3 | Wydatki na wynagrodzenie obsługi i administracji placówki niepublicznej | |
4 | Wydatki związane z realizacją zadań organu prowadzącego, o których mowa w art. 5 ust. 7 ustawy o systemie oświaty | |
5 | wydatki na zakup książek i innych zbiorów bibliotecznych | |
6 | Wydatki na zakup środków dydaktycznych służących procesowi dydaktyczno- wychowawczemu | |
7 | Wydatki na zakup sprzętu sportowego i rekreacyjnego | |
8 | Wydatki na zakup mebli | |
9 | Wydatki na zakup pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych o wartości nieprzekraczającej wielkości ustalonej w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych, dla których odpisy amortyzacyjne są uznawane za koszt uzyskania przychodu w 100% ich wartości, w momencie oddania do używania | |
10 | Inne wydatki |
III
Wydatki bieżące poniesione w ramach otrzymanej dotacji ogółem:………………………..
Kwota niewykorzystanej dotacji:……………………….
Lp. | Podstawa wydatku- dowód źródłowy | Wydatek z dotacji | |||
Nazwa dowodu /faktura, rachunek. Lista płac itp./ | Nr dowodu | Data wydatku | Kwota wydatku | Poz. z tabeli II /rodzaj wydatku/ | |
Razem: |
Oświadczam, że wszystkie informacje zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym.
………………………………….……………………………………………..
(miejscowość)(podpis/y/ i pieczątka organu prowadzącego)
Pouczenie:
1) W przypadku podpisania rozliczenia przez osobę, która nie jest organem prowadzącym placówkę, do wniosku powinno być dołączone upoważnienie organu prowadzącego do podpisania wniosku w jego imieniu.
2) W przypadku prowadzenia kilku typów placówek wniosek należy wypełnić dla każdego typu placówki osobno.
1? przez § 1 ust. 2 uchwały Nr IX/111/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 25 czerwca 2015r. w sprawie zmiany Uchwały nr VIII/89/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 2 czerwca 2015 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz gimnazjów prowadzonych przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego na terenie Gminy Sierakowice (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2015r, poz.2581), który wszedł w życie z dniem 27.08.2015r.
2? przez § 1 uchwały nr XII/135/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 13 października 2015r. w sprawie: zmiany załącznika nr 3 do Uchwały nr VIII/89/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 2 czerwca 2015 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz gimnazjów prowadzonych przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego na terenie Gminy Sierakowice (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2015r., poz. 3268), który wszedł w życie z dniem 11.11.2015r. oraz przez § 1 uchwały nr XIII/148/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 10 listopada 2015 r. w sprawie: zmiany załącznika nr 3 do Uchwały nr VIII/89/15 Rady Gminy Sierakowice z dnia 2 czerwca 2015 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji z budżetu Gminy Sierakowice dla niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz gimnazjów prowadzonych przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego na terenie Gminy Sierakowice (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2015r., poz. 3774), który wszedł w życie z dniem 21.12.2015r.