Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 252
Wersja aktualna od 2017-02-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 252
Wersja aktualna od 2017-02-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 244
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2560/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 10 grudnia 2015 r. na samolocie Zlin-143, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H4 – Błędy proceduralne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Załoga samolotu Zlin-143 w składzie pilot instruktor oraz pilot uczeń, zaplanowali lot szkolny z lotniska EPBC na lotnisko EPDE. Po starcie z lotniska EPBC, załoga przyjęła kurs na punkt nawigacyjny „Zulu”, „Mike” a następnie na radiopomoc VOR „SIE”. W trakcie wykonywanego lotu służba informacji powietrznej FIS Olsztyn poinformowała załogę o aktywnej przestrzeni powietrznej MATZ lotniska wojskowego EPMM oraz o konieczności jej ominięcia, co załoga potwierdziła. Załoga samolotu kontynuując lot, naruszyła aktywną strefę ruchu lotniskowego lotnictwa wojskowego MATZ EPMM.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Według informacji przesłanych użytkownika, przyczyną zaistnienia zdarzenia lotniczego była nieuwaga załogi spowodowana zaangażowaniem pilota instruktora w omawianie bieżących ćwiczeń w trakcie lotu szkolnego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00