Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 34
Wersja aktualna od 2017-01-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 34
Wersja aktualna od 2017-01-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 33
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 19 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 839/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 6maja 2016r. na samolocie DA20-C1, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H1 – Postępowanie umyślne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 28 czerwca 2016 r.

Pilot samolotowy turystyczny miał wykonać lot treningowy w strefie według ćwiczenia I/13 – Loty doskonalące po kręgu i do strefy. W czasie lotu samowolnie zmienił uzgodniony zakres zadania i wykonywał zamierzone korkociągi i wiraże z przechyleniem powyżej 45°, w zakresie których nie był przeszkolony. Stanowiło to naruszenie programu szkolenia i instrukcji wykonywania lotów w Aeroklubie Orląt. Pilot legitymuje się niewielkim doświadczeniem lotniczym – egzamin praktyczny na licencję pilota samolotowego turystycznego zaliczył w październiku 2015 r. Jego nalot na samolocie DA20-C1 przed startem do strefy wynosił zaledwie 3 godziny 48 min. Takie postępowanie młodego, niedoświadczonego pilota, narusza podstawowe zasady bezpieczeństwa w ruchu lotniczym i jest skrajnie nieodpowiedzialne.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Samowolna zmiana zakresu zadania lotu treningowego w strefie i wykonywanie manewrów, w zakresie których pilot nie był przeszkolony.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00