Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 31
Wersja aktualna od 2017-01-19
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 31
Wersja aktualna od 2017-01-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 30
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 19 stycznia 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2573/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 27 września 2016 r. na samolocie Zlin Z43, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „E1 – Meteorologiczne (MET)”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Załoga samolotu po lądowaniu zgłosiła, że w fazie przyziemienia doszło do zderzenia z ptakiem. Podczas inspekcji drogi startowej dyżurny operacyjny portu odnalazł martwego ptaka. Sokolnik podjął czynności zgodne z procedurą postępowania ze szczątkami zwierząt i ptaków i określił gatunek ptaka jako pustułkę. W momencie zdarzenia na lotnisku prowadzone były działania zapobiegawcze związane z zagrożeniami ze strony ptaków określone w instrukcji operacyjnej. Uszkodzeń statku powietrznego nie zgłoszono.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Obecność ptaka na torze lądującego samolotu.

Zastosowane środki profilaktyczne:

Pozytywnie zweryfikowano wykonywanie standardów określonych przez Międzynarodowy Komitet Zderzeń z Ptakami (IBSC – International Bird Strike Committee) oraz działań związanych z audytem FERA (Food and Environment Research Agency) przeprowadzonym na wniosek jednego z przewoźników korzystających z lotniska EPKT.

Zalecono wydłużenie okresu wykonywania oprysków środkami chemicznymi na terenie lotniska na cały okres wegetacyjny co powinno zmniejszyć populację pustułek poprzez ograniczenie ilości gryzoni i owadów, które są ich podstawowym składnikiem pożywienia.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00