Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.07.2020, sygn. 0115-KDIT2.4011.343.2020.2.RS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.343.2020.2.RS

Opodatkowanie emerytury z Islandii.

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2020 r. (data wpływu 31 marca 2020 r.), uzupełnionym w dniu 30 czerwca 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury z Islandii jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 30 czerwca 2020 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury z Islandii.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Od 2013 r. Wnioskodawca otrzymuje co miesiąc emeryturę z Islandii na konto w banku islandzkim. Jest to, po przeliczeniu na złotówki, kwota 673 zł 70 gr. Co roku dostaje zaświadczenie z Islandii o Jego dochodach z tego tytułu, w celu rozliczenia w Polsce, co też czyni, gdyż mieszka w Polsce. Emerytura z Islandii jest przekazywana w kwocie netto. Przy rozliczeniu rocznym podatek się zwraca, gdyż Wnioskodawca mieści się w uldze podatkowej. W zaświadczeniu o rocznym rozliczeniu z Islandii jest informacja podatku nie pobrano u źródła.

Za lata 2013-2015 dochód Wnioskodawcy został rozliczony stosownie do art. 27 ust. 9 i 9a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, natomiast za 2016 r., korzystając z pomocy księgowej w ramach nieodpłatnej pomocy obywatelskiej, zgodnie z treścią art. 18 umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania według metody określonej w art. 27 ust. 8 ustawy. Wnioskodawca złożył korekty zeznań za lata 2013-2015, a za 2017 r. i 2018 r. rozliczył się już tym sposobem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00