Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.03.2020, sygn. 0115-KDIT1.4011.159.2019.1.MT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.159.2019.1.MT

Czy na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uzyskanie oświadczeń opisanych we wniosku jest wystarczające dla uznania przez nią, że zleceniobiorcy są osobami mającymi miejsce zamieszkania w Polsce w rozumieniu art. 3a ust. 1 ww. ustawy, a w konsekwencji dla uznania, że jako zleceniodawca powinna realizować obowiązki płatnika zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, a nie na podstawie art. 41 ust. 4 ustawy?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 grudnia 2019 r. (data wpływu 30 grudnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 grudnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Wnioskodawca lub Agencja) prowadzi działalność gospodarczą jako agencja pracy tymczasowej. W ramach prowadzonej działalności Agencja zawiera z Klientami (przedsiębiorstwami) umowy na świadczenie usług w postaci pośrednictwa pracy. W związku z tym zatrudnia na podstawie umów-zleceń obywateli Ukrainy i Białorusi, którzy są przez nią delegowani do pracy na rzecz poszczególnych klientów.

Z racji tego, że to Wnioskodawca jest, zgodnie z przepisami prawa, pracodawcą zleceniobiorców, to na nim, jako na płatniku, spoczywa obowiązek pobrania zaliczek na podatek dochodowy.

Do ustalenia sposobu opodatkowania zleceniobiorców, Wnioskodawca wymaga od nich przedstawienia certyfikatów rezydencji lub oświadczenia o państwie rezydencji potwierdzającego lokalizację centrum interesów osobistych lub gospodarczych w Polsce oraz przebywanie na terytorium Polski powyżej 183 dni w roku podatkowym. Wszyscy zleceniobiorcy posiadają wymagane polskimi przepisami pozwolenia na pobyt i pracę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W okresie obowiązywania umów przebywają oni na terytorium Polski w różnych okresach czasowych poniżej lub powyżej 183 dni. Wszyscy zleceniobiorcy posiadają rachunki bankowe w polskich bankach oraz mają miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Ponadto, Wnioskodawca posiada złożone przez część zleceniobiorców oświadczenia, z których wynika, że zamierzają się oni na stałe przeprowadzić do Polski, a część z nich również ze swoimi rodzinami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00