Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.12.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.455.2019.1.SJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.455.2019.1.SJ

Interpretacja w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wynagrodzenia z tytułu Bonusów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 października 2019 r. (data wpływu 28 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wynagrodzenia z tytułu Bonusów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wynagrodzenia z tytułu Bonusów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest generalnym dystrybutorem samochodów marki w Polsce. Wnioskodawca prowadzi dystrybucję samochodów osobowych i dostawczych, w tym demonstracyjnych, na polskim rynku oraz sprzedaż części zamiennych do nich.

Podstawowym celem Wnioskodawcy jest generowanie jak najlepszych wyników sprzedaży samochodów na polskim rynku. Z perspektywy Wnioskodawcy niezwykle istotne jest także utrzymanie prestiżu marki i wysokiej jakości usług serwisowych świadczonych po sprzedaży samochodów. Usługi serwisowe i dystrybucja części zamiennych świadczone są przez autoryzowane serwisy (dalej: Dealerzy), przy czym utrzymywanie wysokiego poziomu świadczenia usług serwisowych w określonych przypadkach wymaga od Wnioskodawcy korzystania z odpowiednich systemów motywacyjnych skierowanych do Dealerów.

W tym kontekście Spółka zobowiązała się wypłacić Dealerom wynagrodzenie za podejmowanie przez nich określonych działań celem realizacji planów jakościowych w zakresie świadczonych przez Dealerów usług serwisowych i sprzedaży części zamiennych, zwane dalej bonusem jakościowym (dalej: Bonusy jakościowe lub Bonusy). Bonusy jakościowe mają na celu zmotywowanie Dealerów do utrzymywania wysokiego poziomu świadczonych usług serwisowych i zwiększenia sprzedaży części zamiennych do samochodów oferowanych przez Spółkę. Jakość świadczonych usług serwisowych ma istotny wpływ na przyszłe przychody Spółki, w tym w szczególności zdolność do utrzymania dotychczasowych klientów i pozyskania przyszłych oraz liczbę sprzedanych części. W związku z tym podejmowane działania jednoznacznie wpływają na zwiększenie własnych przychodów Dealerów oraz pośrednio przychodów Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00