Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.10.2018, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.482.2018.1.MT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.482.2018.1.MT

prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przed i po dniu podziału Spółki oraz obowiązku wystawienia i rozliczenia faktur korygujących

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2018 r. (data wpływu 30 sierpnia 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przed i po dniu podziału Spółki oraz obowiązku wystawienia i rozliczenia faktur korygujących - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 sierpnia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przed i po dniu podziału Spółki oraz obowiązku wystawienia i rozliczenia faktur korygujących.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest operatorem telekomunikacyjnym świadczącym usługi telekomunikacyjne. Usługi telekomunikacyjne są świadczone przez Wnioskodawcę m.in. z wykorzystaniem jednego z brandów (dalej: Brand). W przedsiębiorstwie Wnioskodawcy został wyodrębniony departament (dalej: Departament) zajmujący się sprzedażą usług telekomunikacyjnych dla konsumentów z wykorzystaniem Brandu, w tym usług powiązanych z Brandem.

Do zadań Departamentu należy:

  1. kreacja i komunikacja marketingowa związana Brandem;
  2. strategia i zarządzanie operacjami dotyczącymi rozwoju i utrzymania Brandu;
  3. sprzedaż produktów związanych z Brandem i ich wsparcie;
  4. obsługa zamówień i zgłoszeń klientów usług związanych z Brandem.

Wnioskodawca zawarł ze wspólnikami innej spółki kapitałowej (dalej: Spółka Przejmująca) umowę inwestycyjną, na podstawie której m.in. działalność prowadzona z wykorzystaniem Brandu wraz z usługami powiązanymi z Brandem miała zostać przeniesiona do Spółki Przejmującej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00