Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2018, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.127.2018.2.AT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.127.2018.2.AT

Zasadność zastosowania stawki VAT 0% dla WDT.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 marca 2018 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania stawki VAT 0% na okoliczność wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności zastosowania stawki VAT 0% na okoliczność wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest podatnikiem zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny oraz podatnik VAT UE. Wnioskodawca dokonuje wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów (dalej: WDT), o których mowa w art. 13 ust. 1 ustawy VAT. Wniosek dotyczy WDT, dla których transport towarów jest dokonywany przez przewoźników/spedytorów działających na zlecenie Wnioskodawcy, bądź nabywców i jednym ze środków transportu jest samolot. Przedmiotem wniosku są te przypadki WDT, dla których w posiadaniu Wnioskodawcy zawsze znajdują się co najmniej następujące dokumenty: 1. faktura dokumentująca WDT, 2. specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku, 3. kserokopia/skan listu przewozowego (np. CMR [drogowy list przewozowy], AWB [lotniczy list przewozowy]) - z którego nie wynika jednoznacznie, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, gdyż jest to pierwszy egzemplarz listu przewozowego zatrzymany przez Wnioskodawcę po podpisaniu przez kierowcę/kuriera poświadczającego przejęcie towaru do transportu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00