Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.07.2017, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.130.2017.2.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.130.2017.2.MK

podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT wpłat mieszkańców z tytułu demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych, ustalenie stawki podatku VAT dla wpłat mieszkańców z tytułu demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych, prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z demontażem, transportem i utylizacją wyrobów azbestowych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 kwietnia 2017 r. (data wpływu 10 kwietnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 13 czerwca 2017 r. (data wpływu 14 czerwca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie :

  • podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT wpłat mieszkańców z tytułu demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych - jest nieprawidłowe,
  • ustalenia stawki podatku VAT dla wpłat mieszkańców z tytułu demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych jest prawidłowe,
  • prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z demontażem, transportem i utylizacją wyrobów azbestowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT wpłat mieszkańców z tytułu demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych,
  • ustalenia stawki podatku VAT dla wpłat mieszkańców z tytułu demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych,
  • prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z demontażem, transportem i utylizacją wyrobów azbestowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego, zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od dnia 1 stycznia 2012 r. Gmina w 2017 roku będzie realizować zadanie polegające na usuwaniu (demontażu, transporcie) i unieszkodliwianiu odpadów niebezpiecznych w postaci materiałów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy , stanowiących własność prywatną mieszkańców. Gmina nabędzie przedmiotowe usługi od wyspecjalizowanej firmy zajmującej się usuwaniem tego typu odpadów i posiadającej przewidziane przepisami prawa stosowne uprawnienia. Z tytułu nabycia przedmiotowych usług Gmina otrzyma od wykonawcy fakturę VAT. Gmina w celu realizacji zadania pn. złożyła na 2017 rok do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wniosek o dofinansowanie zadania na dany rok. Zadanie ma być sfinansowane w 35% ze środków pochodzących z dofinansowania Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w 50% z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w 5% będzie pokryte ze środków własnych Gminy oraz 10% poniesionych przez Gminę kosztów będą pokrywać mieszkańcy którzy złożyli wniosek o dofinansowanie na usunięcie i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest. Gmina po zatwierdzeniu wniosków mieszkańców o usunięcie i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest z budynków mieszkalnych lub budynków gospodarczych podpisała z mieszkańcami umowy darowizn, zgodnie z którymi darczyńca będzie darował darowiznę stanowiącą 10% kosztów demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych. Gmina dokona wyliczenia kwoty, jaką winien uiścić właściciel nieruchomości. Darowizna będzie uiszczana w dwóch ratach, pierwsza rata w terminie 1 miesiąca od zakwalifikowania wniosku do realizacji, druga rata w terminie 1 miesiąca po wykonaniu zadania oraz pozytywnym odbiorze przeprowadzonych robót potwierdzonych stosownym protokołem oraz oświadczeniem o prawidłowym wykonaniu prac.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00