Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.06.2017, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.37.2017.1.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.37.2017.1.JG

W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów udzielonych rabatów pośrednich.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 kwietnia 2017 r.(data wpływu 19 kwietnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów udzielonych rabatów pośrednich jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów udzielonych rabatów pośrednich.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, wspólnikiem spółki osobowej A. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dalej: Producent), będącej producentem mięsa i wyrobów mięsnych. Producent sprzedaje swoje produkty Dystrybutorom, a oni dalej klientom detalicznym (dalej: Detaliści), stojącym w dalszej kolejności łańcucha dostaw. Łańcuch dostaw wygląda więc następująco: Producent, Dystrybutor, Detalista. Producent, ze względów logistycznych, nie ma możliwości dostarczenia swoich wyrobów do dużej liczby małych sklepów detalicznych. W związku z tym dostawy do nich odbywają się za pośrednictwem hurtowni prowadzonych przez Dystrybutorów.

Producent chce wynagradzać swoich pośrednich klientów-Detalistów - premiami za osiągnięcie określonych poziomów obrotów jej produktami. Producent wprowadzi system premiowania Detalistów polegający na wypłacaniu im premii/bonusu, którego wartość uzależniona jest od ilości lub wartości wyrobów wprowadzonych do obrotu przez Producenta kupionych przez Detalistę od Dystrybutorów. Wypłacana premia/bonus nie jest wynagrodzeniem za jakiekolwiek usługi wykonywane przez Detalistów na rzecz Producenta.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00