Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2016, sygn. IPPB3/4510-1157/15-4/JBB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/4510-1157/15-4/JBB

czy wydatki poniesione na zakup usługi opiekuńczej, na dziecko pracownika, wykonywanej przez żłobek, przedszkole, opiekuna dziennego mogą stanowić koszt uzyskania przychodu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015r., poz. 613) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015r., poz.643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko  przedstawione we wniosku z dnia 08.12.2015r. (data wpływu 11.12.2015r.), uzupełnionym w dniu 24.02.2016r. (data wpływu 29.02.2016r.) na wezwanie organu z dnia 15.02.2016r. (data doręczenia 29.02.2016r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie kosztów uzyskania przychodu w odniesieniu do:

  • pytania pierwszego - jest prawidłowe;
  • pytania drugiego - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 grudnia 2015r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką akcyjną, która prowadzi działalność gospodarczą polegającą na doradztwie, projektowaniu, wdrażaniu oraz obsłudze innowacyjnych programów motywacyjnych i lojalnościowych dla przedsiębiorstw. Wnioskodawca jest zainteresowany wprowadzeniem w swoich strukturach organizacyjnych własnego programu socjalnego i motywacyjnego na rzecz pracowników.

Program ten miałby polegać na nabywaniu od przedsiębiorców zajmujących się emisją i sprzedażą kart oraz bonów, talonów, voucherów i innych znaków (dalej: znaki legitymacyjne), uprawniających do korzystania z usług lub nabywania towarów u podmiotów, które nawiązały z takimi przedsiębiorcami współpracę jako akceptanci kart i znaków legitymacyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00