Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2016, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.77.2016.1.MJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPP1-1.4512.77.2016.1.MJ

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu odsprzedaży energii elektrycznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 20 września 2016 r. (data wpływu 26 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu odsprzedaży energii elektrycznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu odsprzedaży energii elektrycznej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina w swoim budynku, w którym ma siedzibę Urząd Miejski, na podstawie zawartej umowy dzierżawy wynajmuje Bankowi pomieszczenia z przeznaczeniem na prowadzenie działalności bankowej. W związku z tym, co miesiąc Bank wpłaca na konto Gminy czynsz dzierżawny wynikający z zawartej umowy najmu.

Oprócz czynszu pobierane są opłaty eksploatacyjne, tj. opłata za centralne ogrzewanie i zużytą energią elektryczną zgodnie z wystawianymi przez Gminę refakturami. Opłata za centralne ogrzewanie pobierana jest na podstawie faktur za gaz i konserwację pieca, zgodnie z zajmowaną przez Bank powierzchnią, natomiast energia na podstawie podlicznika zainstalowanego w Banku, który mierzy zużytą przez Bank energię elektryczną.

Gmina otrzymuje fakturę za zużytą energię i dystrybucję z rozbiciem na poszczególne obiekty gminne, będące jej własnością, w tym na budynek Urzędu Miejskiego, w którym mieści się Bank (w pozycji tej zawarte są również kWh zużyte przez Bank wynikające z podlicznika; nie ma na fakturze oddzielnej pozycji na podlicznik). Kwota z faktury za zużytą energię w budynku Urzędu Miejskiego dzielona jest przez liczbę kWh zużytej energii w danym budynku i wówczas to otrzymujemy cenę za 1 kWh. Cena za 1 kWh mnożona jest przez liczbę kWh zużytych w tym okresie w Banku na podstawie podlicznika, i na taką kwotę wystawiana jest przez Gminę refaktura na Bank za zużytą energię elektryczną i dystrybucję energii.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00