Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.11.2014, sygn. IBPBI/1/415-947/14/ESZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/415-947/14/ESZ

Czy ponoszone wydatki, związane ze spotkaniami biznesowymi z klientami, przyszłymi klientami, partnerami biznesowymi zarówno na terenie kraju, jak i w trakcie wyjazdów zagranicznych (organizowanych Targów), mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 sierpnia 2014 r. (data wpływu do tut. Biura 20 sierpnia 2014 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków ponoszonych na zakup poczęstunku w związku ze spotkaniami biznesowymi jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 sierpnia 2014 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej wydatków ponoszonych na zakup poczęstunku w związku ze spotkaniami biznesowymi.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób fizycznych, której przedmiotem jest produkcja i sprzedaż gotowej karmy dla zwierząt domowych. W ramach swojej działalności gospodarczej wykonuje szereg czynności marketingowych oraz reklamowych służących wzrostowi sprzedaży jego produktów. W ramach tych działań organizowane są m.in. spotkania z klientami, przyszłymi klientami, partnerami biznesowymi w kraju i zagranicą. W czerwcu 2014 r. Wnioskodawca wraz z pracownikami uczestniczył w targach branżowych, które odbywały się zagranicą. Targi są organizowane co dwa lata i adresowane głównie dla branży z całego świata, związanej z produkcją pokarmów i akcesoriów dla zwierząt. Tradycją jest to, że po każdym zakończonym dniu wystawienniczym, klienci i partnerzy biznesowi zarówno krajowi, jak i zagraniczni są zapraszani na drobny poczęstunek w ramach spotkania biznesowego kontynuowanego po wizycie na stoisku podatnika na targach. W trakcie takiego spotkania klienci mają zapewnione przez Wnioskodawcę w restauracji kawę, herbatę, ciastka, zimne napoje (woda mineralna, coca cola, piwo), kanapki (zimna płyta), sałatki, ciepłe kolacje. Kwoty jednostkowe dokonywanych zakupów nie były znaczne, lecz z uwagi na ilość uczestniczących w spotkaniu osób (np. 19 lub więcej osób na jednym spotkaniu), kwota wydatkowana przez Wnioskodawcę ostatecznie nie była mała, np. od 588 euro do 1.507,60 euro za kolację. Spotkania odbywały się w trakcie trwania targów, ale poza godzinami wystawienniczymi. Spotkania te miały na celu wzmocnienie relacji z klientami i partnerami biznesowymi, służą omówieniu kwestii związanych ze wzajemną współpracą handlową, dotyczą rozwoju podmiotów gospodarczych. Odbywają się one w przyjaznej atmosferze i są już utrwaloną praktyką Wnioskodawcy. Spotkania nie mają jednocześnie charakteru zabawy, imprezy, lecz są kontynuacją rozmów handlowych odbywanych w miejscu organizowania Targów. Podobne spotkania, co do ich charakteru, Wnioskodawca organizuje na terenie kraju. Przedstawiciele handlowi Wnioskodawcy spotykają się z klientami w restauracji na rozmowach biznesowych. W trakcie spotkania zamawiane są drobne poczęstunki, np. kawa, herbata, ciastko. Również takie spotkania mają na celu omówienie kwestii wzajemnej współpracy, dotyczą składanych przez klienta zamówień, zakupów lub dokonywania przez niego zakupów, odbioru towarów, itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00