Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.04.2014, sygn. IBPP1/443-30/14/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-30/14/MS

odliczenie podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących poniesione koszty utrzymania budynku biurowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 10 stycznia 2014 r. (data wpływu 13 stycznia 2014 r.), uzupełnionym pismem z 11 kwietnia 2014 r. (data wpływu 15 kwietnia 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących poniesione koszty utrzymania budynku biurowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 stycznia 2014 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek z 10 stycznia 2014 r. o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT dokumentujących poniesione koszty utrzymania budynku biurowego.

Wniosek został uzupełniony pismem z 11 kwietnia 2014 r. (data wpływu 15 kwietnia 2014 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu nr IBPP1/443-30/14/MS z 1 kwietnia 2014 r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca stanie się właścicielem budynku biurowego, położonego w K. przy ul. (dalej: budynek).

Budynek zostanie ujęty w podatkowej ewidencji środków trwałych Wnioskodawcy.

Budynek będzie wykorzystywany przez Wnioskodawcę zarówno do prowadzenia działalności zwolnionej (część budynku będzie zajmowana przez pracowników Wnioskodawcy), jak i do sprzedaży opodatkowanej (wynajem powierzchni biurowej podmiotom trzecim).

4) kwota podatku należnego z tytułu: Jedynie część z usług z zakresu dostawy mediów nabywanych przez Wnioskodawcę i dotyczących budynku, będzie refakturowana na najemców, w oparciu o dane ilustrujące faktyczne zużycie tychże mediów wynikające z zainstalowanych liczników - dotyczy to refaktury za wodę (w przypadku niektórych najemców, którzy mają zainstalowane liczniki zużycia wody) oraz zużycia energii elektrycznej (dotyczy energii zużywanej na oświetlenie, tzw. gniazdka oraz sieć komputerową).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00