Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2014, sygn. IPTPP2/443-931/13-2/JN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-931/13-2/JN

Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2013 r. (data wpływu 2 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT oraz jest zarejestrowana jako podatnik VAT-UE. Zainteresowany jest producentem elementów RTV oraz części dla branży A. Nabywcy towarów, na rzecz których firma - Wnioskodawca będzie dokonywał dostaw na rzecz kontrahenta posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej. Towary dostarczane są przez firmę transportowo-spedycyjną. Wnioskodawca gromadzi takie dokumenty jak: kopie faktur sprzedaży zawierające specyfikację sprzedawanych towarów, specyfikację poszczególnych sztuk ładunku, czyli WZ podpisaną przez firmę transportową oraz odbiorcę towaru. Zainteresowany przechowuje również oryginał i kopię dokumentu CMR (oryginał podpisany przez firmę transportową oraz kopię, która wraca do Wnioskodawcy podpisana przez firmę transportową oraz odbiorcę).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00