Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.01.2014, sygn. ITPP3/443-508a/13/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-508a/13/JK

W przypadku nabycia oleju do żeglugi w danym państwie członkowskim Unii Europejskiej przez polskiego armatora i przemieszczania go do kraju w zbiornikach na stale zamontowanych na jednostkach pływających uznać należy, iż to przepisy tego państwa członkowskiego regulują obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 października 2013 r. (data wpływu 22 października 2013 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania paliwa żeglugowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 października 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania paliwa żeglugowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest właścicielem pięciu statków pływających pod polską banderą. Prowadzi działalność gospodarczą polegającą na transporcie towarów głównie po Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Morzu Śródziemnym. Dokonuje nabycia olejów smarowych dostarczanych ze składów podatkowych na terenie kraju. Oleje smarowe przeznaczone są wyłącznie do silników spalinowych, przekładni, urządzeń hydraulicznych i pozostałego wyposażenia na statkach. Oleje te nie są wypompowywane, ani odsprzedawane. Oleje smarowe sklasyfikowane są do kodów CN 2710 19 71-2710 19 99. Spółka prowadzi ewidencję nabywanych wyrobów akcyzowych zwolnionych z podatku. Zwolnienie od podatku przysługuje Spółce z tytułu przeznaczenia ww. wyrobów akcyzowych na cele żeglugowe. W lipcu 2013 r. Spółka nabyła olej smarowy (CN 2710 19 81) od polskiego podatnika (skład podatkowy), będącego dystrybutorem olejów smarowych. Dystrybutor dostarczył olej smarowy na terytorium Belgii, na statek będący własnością Spółki i pod polską banderą. Dostawca poinformował Spółkę, że zastosował procedurę zawieszenia poboru akcyzy i wystawił: fakturę VAT (VAT 0%, wartość akcyzy 0 zł), dokument handlowy do dostawy wg faktury jak powyżej oraz dowód wydania (kopię faktury i dowodów dostawy załączono do wniosku). Wymieniony olej został przepompowany z pojemników 1000 litrowych do zbiornika na statku z przeznaczeniem do natychmiastowego zużycia. Spółka nie wpisała ww. dokumentu handlowego do prowadzonej ewidencji nabywanych wyrobów akcyzowych zwolnionych od podatku. Po wykonaniu rejsów z ładunkami statek wpłynął do portu w Polsce z częścią niezużytego oleju smarowego. Spółka nie jest zarejestrowanym odbiorcą określonym w art. 2 pkt 13 ustawy o podatku akcyzowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00