Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2013, sygn. IPTPP2/443-695/13-2/IR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-695/13-2/IR

W zakresie braku obowiązku dokonania korekty uprzednio odliczonego podatku naliczonego w związku z zaniechaniem realizacji inwestycji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 23 sierpnia 2013 r. (data wpływu 29 sierpnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty uprzednio odliczonego podatku naliczonego w związku z zaniechaniem realizacji inwestycji - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 sierpnia 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku dokonania korekty uprzednio odliczonego podatku naliczonego w związku z zaniechaniem realizacji inwestycji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.

Gmina (Wnioskodawca) decyzją IBPP4/443-1173/10/EJ z dnia 1 października 2010 r. otrzymała indywidualną interpretację, z której wynika, iż Gmina ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur związanych z realizowaną inwestycją pn. ... Gmina zamierzała po zakończeniu inwestycji przekazać ją aportem spółce komunalnej. W świetle powyższego uznano, iż nabyte przez Gminę towary i usługi, które posłużyły do wybudowania zakładu unieszkodliwiania i segregacji odpadów, będą miały bezpośredni związek z czynnością opodatkowaną podatkiem VAT. Realizacja inwestycji została dofinansowana ze środków UE RPO W.. 2007-2013. Do chwili obecnej, tj. w 2008 i 2011 r. Gmina poniosła wydatki związane z przedmiotową inwestycją, jednakże w 2012 r. na skutek upadłości Wykonawcy zadania, została wstrzymana inwestycja i rozwiązana umowa z Wykonawcą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00