Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.08.2012, sygn. ILPB1/415-551/12-2/AG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-551/12-2/AG

Czy nieodpłatne przekazanie kontrahentom prezentów o wartości nieprzekraczającej 200,00 zł, opisanych w stanie faktycznym, korzysta ze zwolnienia z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2012 r. (data wpływu 30 maja 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w części dotyczącej:

  • przekazania prezentów reklamowych w postaci alkoholu jest nieprawidłowe,
  • przekazania prezentów reklamowych w innej postaci, zapakowanych w torby ozdobne opatrzone logo Spółki jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 maja 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.

Spółka w ramach podstawowej działalności handluje klejami przemysłowymi. Z uwagi na to, że rynek klejów przemysłowych charakteryzuje się dużą konkurencją, Spółka prowadzi szeroko zakrojone działania marketingowe w celu zwiększenia przychodów i utrzymania źródła przychodów. Do tych działań należy m.in. wręczanie prezentów reklamowych kontrahentom m.in. kartek okolicznościowych, słodyczy, alkoholu, które zapakowane są w torby ozdobne opatrzone logo Spółki. Powyższe działania mają na celu upowszechnienie marki Spółki poprzez umieszczenie widocznego logo Spółki na torbach i zachęcenie klientów do kontynuowania dotychczasowej współpracy ze Spółką. Wartość jednego prezentu nie przekracza 200 zł. Osoby, którym przekazywane są upominki nie są związane ze Spółką umowami cywilnoprawnymi, nie prowadzą działalności gospodarczej. Są jedynie przedstawicielami kontrahentów Wnioskodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00