Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.11.2012, sygn. ITPP2/443-1060/12/AF, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1060/12/AF

Czy można łącznie dokumentować jedną fakturą wewnętrzną nabycie towarów i usług od tego samego kontrahenta z UE?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 31 sierpnia 2012 r. (data wpływu 3 września 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości łącznego dokumentowania fakturą wewnętrzną wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru oraz importu usług - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 września 2012 r. złożono wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości łącznego dokumentowania fakturą wewnętrzną wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru oraz importu usług.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną, samodzielnie prowadzącą działalność gospodarczą. Głównym przedmiotem działalności gospodarczej jest wykonywanie usług budowlanych, tj. wykonywanie posadzek przemysłowych na zlecenie. Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług oraz zarejestrowany jako podatnik VAT UE, nabywający towary i usług na terenie Unii Europejskiej. Jest zobowiązany do składania, w zakresie podatku od towarów i usług, miesięcznych deklaracji podatkowych oraz informacji podsumowujących, o których mowa w art. 100 ust.1 ustawy o podatku od towarów i usług. Nabywa części zamienne do maszyn budowlanych wykorzystywanych przy prowadzeniu działalności gospodarczej na terenie Unii Europejskiej, które to nabycie dokumentuje po otrzymaniu rachunku od kontrahenta fakturą VAT wewnętrzną. Przy nabywaniu ww. towarów Wnioskodawca jest obciążany kosztami przesyłki udokumentowanymi dodatkowym rachunkiem, które to nabycie uznaje za import usług oraz dokumentuje fakturą VAT wewnętrzną. Nadto zdarza się, iż nabywa usługi na terenie Unii Europejskiej np. w zakresie przeglądu urządzeń, czy też przyjazdu serwisanta z firmy posiadającej siedzibę poza terytorium Polski celem dokonania naprawy na terenie kraju urządzenia lub też maszyny będącej Jego własnością. Sprzedawcy towarów i usług są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni oraz są zarejestrowani jako podatnicy dokonujący dostaw towarów w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych oraz jako podmioty eksportujące usługi. Po otrzymaniu rachunku za wykonaną usługę przez kontrahenta z Unii Europejskiej, Wnioskodawca uznaje, iż jest to import usług podlegający udokumentowaniu fakturą VAT wewnętrzną. Następne w terminach ustawowych składa informacje podsumowujące, w których wykazuje wyłącznie nabycie towarów. Powyższy sposób prowadzenia ewidencji oraz sporządzania informacji podsumowujących powoduje, z uwagi na fakt, iż kontrahenci z Unii Europejskiej wykazują w składanych informacjach podsumowujących sprzedaż towarów i eksport usług w kwocie łącznej, jako dostawę towarów, od czasu do czasu pojawia się konieczność stawienia się przez Wnioskodawcę w Urzędzie Skarbowym w G., celem wyjaśnienia rozbieżności w prowadzonej ewidencji dla celów podatku od towarów i usług oraz danych wskazanych w informacjach podsumowujących, z informacjami uzyskanymi przez organ podatkowy, na podstawie informacji podsumowujących składanych przez kontrahentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00