Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2012, sygn. ITPP3/443-142/12/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-142/12/JK

Informacja uzyskana w toku wykonywania czynności kontrolnych wynikających z ustawy o Służbie Celnej ma bezpośredni wpływ na realizację obowiązku zapłaty należnego podatku akcyzowego przez podmiot do tego zobowiązany.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12 lipca 2012 r. (data wpływu 17 lipca 2012 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie wygaśnięcia obowiązku podatkowego w akcyzie - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 lipca 2012 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie wygaśnięcia obowiązku podatkowego w akcyzie.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka produkuje, magazynuje oraz sprzedaje oleje smarowe, klasyfikowane do kodów CN: 2710 19 81; 2710 19 83; 2710 19 85; 2710 19 87; 2710 19 91; 2710 19 99 (dalej zwanych olejami smarowymi). W ramach prowadzonej działalności, Spółka dokonuje przemieszczeń olejów smarowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do własnych składów podatkowych bądź do składów podatkowych swoich kontrahentów. Przemieszczeń wyrobów akcyzowych Spółka dokonuje transportem kolejowym i samochodowym. Są to przemieszczenia krajowe, dostawy wewnątrzwspólnotowe oraz eksport. Od 1 stycznia 2012 r. Spółka, w przypadku dokonywania przemieszczeń olejów smarowych na terenie kraju, jest zobowiązana do stosowania Systemu Przemieszczania oraz Nadzoru Wyrobów Akcyzowych EMCS PL (EMCS) z użyciem elektronicznych komunikatów e-AD. W przypadku przemieszczeń olejów smarowych na terenie kraju, przesyła do Systemu projekt e-AD, następnie otrzymuje z Systemu e-AD sprawdzony pod względem kompletności i prawidłowości danych z nadanym numerem referencyjnym. Po otrzymaniu e-AD, Spółka dokonuje przemieszczenia wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z załączonym wydrukiem e-AD z nadanym numerem referencyjnym. Procedura zawieszenia poboru akcyzy co do zasady zostaje zakończona, a obowiązek podatkowy wygasa, w przypadku odbioru wyrobów akcyzowych przez ich odbiorcę oraz otrzymania przez Spółkę z Systemu raportu odbioru. W przypadku, gdy pojawiają się problemy z otrzymaniem raportu odbioru zdarza się, iż procedura zawieszenia poboru akcyzy musi zostać zakończona manualnie przez pracowników urzędu celnego. Wówczas Spółka otrzymuje komunikat IE-905. Jednocześnie, w związku z dokonywaniem przemieszczenia wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, organy celne wykonują czynności na podstawie ustawy o Służbie Celnej i rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. Wątpliwości Spółki dotyczą kwestii wygaśnięcia obowiązku podatkowego w akcyzie w związku z dokonaniem odbioru wyrobów akcyzowych przemieszczanych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00