Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.01.2011, sygn. IPPP3-443-1058-2/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3-443-1058-2/JF

Wypłacana przez Wnioskodawcę premia pieniężna nie jest wynagrodzeniem za świadczoną przez dystrybutora usługę podlegającą opodatkowaniu, ale stanowi rabat obniżający wartość dostaw.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 21.10.2010 r. (data wpływu 26.10.2010 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczeń wypłacanej premii pieniężnej i jej dokumentowania - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26.10.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i udokumentowania premii pieniężnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Głównym przedmiotem działalności Spółki jest działalność wydawnicza oraz sprzedaż książek. W ramach prowadzonej działalności Spółka współpracuje z wieloma dystrybutorami na terenie całej Polski. Na podstawie zawartych umów o współpracy w zakresie dystrybucji książek, Spółka dokonuje na rzecz dystrybutorów dostaw książek, które następnie są sprzedawane przez dystrybutorów w ich własnym imieniu. Umowy dystrybucyjne w sposób kompleksowy określają warunki współpracy pomiędzy stronami. W/w umowy przewidują m.in., że w przypadku osiągnięcia przez dystrybutora określonego w umowie poziomu obrotu netto wynikającego z faktur VAT dokumentujących sprzedaż netto, wystawionych przez Spółkę na rzecz dystrybutora i dotyczących faktycznie zrealizowanych przez dystrybutora zakupów w danym roku kalendarzowym, dystrybutorowi przysługiwać będzie prawo do rocznego bonusu pieniężnego (premii pieniężnej). W przypadku, gdy dystrybutor nie zrealizuje określonego w umowie progu obrotów, Spółka nie wypłaca bonusu pieniężnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00