Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.12.2011, sygn. ILPP4/443-641/11-4/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-641/11-4/EWW
Czy możliwym jest aby w przypadku opisanym powyżej (obrót złomem), chcąc uniknąć niepotrzebnego dodatkowego obrotu dokumentami (wystawianie korekt), nabywca złomu po wystawieniu dokumentu PZ, który zostaje podpisany przez obie strony transakcji, wystawił w imieniu i na rzecz dostawcy fakturę sprzedaży złomu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2011 r. (data wpływu 19 września 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 listopada 2011 r. (data wpływu 28 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur przez Spółkę jako nabywcę towarów (złomu) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania faktur przez Spółkę jako nabywcę towarów (złom). Wniosek uzupełniono pismem z dnia 22 listopada 2011 r. (data wpływu 28 listopada 2011 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie obrotu złomem żelaznym i nieżelaznym. Obrót złomem realizowany jest pomiędzy firmami i osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej.
W przypadku transakcji z podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą, od których Zainteresowany dokonuje skupu złomu, przebiega ona w sposób następujący: kontrahent własnym transportem dostarcza do skupu złom wraz z dokumentem WZ i czasami wraz z fakturą wystawioną wg tego dokumentu; następuje weryfikacja i segregacja złomu i Spółka wystawia dokument PZ, który podłącza do faktury dokumentującej zakup powyższego złomu.