Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.06.2011, sygn. ILPB3/423-170/11-2/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-170/11-2/JG

Czy wydatki poniesione przez Bank na zakup usługi gastronomicznej w trakcie Spotkań roboczych pracowników Banku z Doradcami, Pośrednikami oraz Klientami stanowią dla Banku koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2011 r. (data wpływu 05 kwietnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup usługi gastronomicznej w trakcie spotkań roboczych pracowników Banku:

  • w części dotyczącej spotkań w siedzibie Spółki lub Klienta, Pośrednika, Doradcy jest prawidłowe,
  • w części dotyczącej spotkań w lokalach gastronomicznych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 05 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup usługi gastronomicznej w trakcie spotkań roboczych pracowników Banku.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca (dalej: Bank) świadczy usługi w zakresie bankowości zarówno w swojej siedzibie głównej, w placówkach sprzedażowych, jak i poza nimi. Z uwagi na ograniczoną liczbę lokalizacji Banku, w których prowadzona jest działalność, struktura Jego działalności opiera się w znacznej mierze na tzw. mobilnej sieci sprzedaży (pracowników wyposażonych w laptopy). Pracownicy Banku regularnie spotykają się z klientami Banku (dalej: Klienci), jak również współpracującymi z Bankiem pośrednikami kredytowymi i ubezpieczeniowymi (dalej: Pośrednicy) oraz z zewnętrznymi doradcami Banku - co do zasady, są to firmy konsultingowe (dalej: Doradcy). Omawiane spotkania w każdym z powyższych przypadków mają charakter roboczy. Dyskutowane są na nich ważne dla Banku sprawy, w tym m.in. zawieranie umów kredytowych i innych umów na rzecz Banku, omawianie bieżących spraw z zakresu działalności Banku, etc. (dalej: Spotkania).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00