Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.11.2010, sygn. ILPP2/443-1272/10-5/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1272/10-5/MN

Faktury i faktury korygujące wysyłane i otrzymywane za pomocą faksu i poczty elektronicznej w formacie PDF po ich wydrukowaniu: rozliczenie i korekta podatku należnego oraz prawo do odliczenia i korekty podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 5 sierpnia 2010 r. (data wpływu 9 sierpnia 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 12 października 2010 r. (data wpływu 15 października 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia oraz skorygowania podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych za pomocą faksu lub pocztą elektroniczną w formacie PDF jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia oraz skorygowania podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych za pomocą faksu lub pocztą elektroniczną w formacie PDF. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 października 2010 r. (data wpływu 15 października 2010 r.) o potwierdzenie uiszczenia należnej opłaty.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca wystawia miesięcznie blisko 4 tys. faktur i 1 tys. korekt. Otrzymuje od swoich kontrahentów duże ilości faktur i faktur korygujących. W świetle wyroku NSA z dnia 20 maja 2010 r., sygn. I FSK 1444/09, Spółka chce wyjaśnić czy w oparciu o zapisy art. 218 i art. 219 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L z 2006 r. Nr 347) możliwe jest przyjęcie przez nią zasady, że dokument (faktura VAT, faktura korygująca VAT) wysłany przez Spółkę do kontrahenta, ale także dokument otrzymany przez Spółkę od kontrahenta drogą elektroniczną (za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej w formacie PDF), a następnie wydrukowany do postaci papierowej, lecz nie będący fakturą elektroniczną z podpisem elektronicznym, jest dla Spółki dokumentem uprawniającym do:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00