Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.06.2010, sygn. ILPP2/443-415/10-3/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-415/10-3/EWW

Czy Spółka, po otrzymaniu od kontrahenta noty uznaniowej (credit note) powinna skorygować podatek należny i odpowiednio naliczony, wynikający z wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 marca 2010 r. (data wpływu 19 marca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 marca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług naprawy sprzętu elektrycznego, w tym komputerów, na zlecenie podmiotów polskich i zagranicznych.

Z jednym z kontrahentów, prowadzącym działalność gospodarczą na terenie Holandii, ma zostać wdrożony nowy model współpracy. Kontrahent ten sprzedaje na rynku polskim urządzenia elektroniczne, które obejmowane są udzielaną przez niego gwarancją. Zatem, w odniesieniu do tych urządzeń, kontrahent jest zobowiązany do naprawy urządzenia elektronicznego, w przypadku, gdy w okresie gwarancji wystąpią usterki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00