Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.04.2010, sygn. ILPP2/443-189/10-3/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-189/10-3/ISN

Stawka podatku dla WDT w przypadku braku dokumentu, o którym mowa w art. 42 ust. 3 pkt 1 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2010 r. (data wpływu 8 lutego 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów 0% stawką podatku, w przypadku dysponowania wykazem uiszczenia płatności za poszczególne faktury wystawione na towary, jakie były przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy wraz z faktycznym zestawieniem tych wpłat, sporządzonym na podstawie otrzymanych płatności oraz kompletem wystawionych faktur i załączanych do nich specyfikacji - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 lutego 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów 0% stawką podatku, w przypadku dysponowania wykazem uiszczenia płatności za poszczególne faktury wystawione na towary, jakie były przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy wraz z faktycznym zestawieniem tych wpłat, sporządzonym na podstawie otrzymanych płatności oraz kompletem wystawionych faktur i załączanych do nich specyfikacji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca, zajmujący się produkcją wyrobów z tworzyw sztucznych, prowadzi współpracę handlową z przedsiębiorcami z krajów członkowskich. Dla wielu swoich kontrahentów nie organizuje środków transportu, za pomocą których towary będące przedmiotem sprzedaży są wywożone z terytorium Polski. Wówczas kwestia transportu leży wyłącznie w gestii zamawiającego towary. w takich też sytuacjach Zainteresowany nie otrzymuje od przewoźnika potwierdzonych dokumentów CMR.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00