Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.01.2009, sygn. ILPB3/423-691/08, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-691/08

Czy koszty związane z prowadzeniem, utrzymaniem oraz promocją centrów wycieczkowych mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Spółki?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 20 października 2008 r. (data wpływu 24.10.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z prowadzeniem, utrzymaniem oraz promocją centrów wycieczkowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 października 2008 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 05 stycznia 2009 r. (data wpływu 06.01.2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z prowadzeniem, utrzymaniem oraz promocją centrów wycieczkowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi przy zakładach produkcyjnych w T - X Muzeum X oraz w P- Centrum Wycieczkowe () w celu promocji znaków towarowych X oraz Y (dalej centra lub jednostki).

Spółka udostępnia opisane obiekty do bezpłatnego zwiedzania przez osoby pełnoletnie, będące jednocześnie potencjalnymi nabywcami wyrobów Spółki. Wstęp do centrów jest ogólnodostępny (dla osób pełnoletnich). Centra mają na celu budowanie pozytywnego odbioru przez potencjalnych klientów marki Y oraz marki X. X Muzeum X promuje markę X, natomiast Centrum Wycieczkowe () promuje markę Y. Opisane centra łączą funkcje edukacyjne (np. możliwość zapoznania się z procesem produkcyjnym piwa, poznanie historii browarnictwa w Polsce) oraz rozrywkowe. Przygotowano w nich multimedialne ekspozycje związane z markami produkowanego przez Spółkę piwa. Oprócz ekspozycji prezentujących historię danej marki piwa oraz ekspozycji multimedialnych w centrach znajdują się również punkty sprzedaży gadżetów reklamowych, związanych z markami piwa produkowanego przez Spółkę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00