Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.07.2009, sygn. IBPP1/443-358/09/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-358/09/ES

obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego w przypadku likwidacji towarów nienadających się do odsprzedaży ani użycia z powodu ich przeterminowania, uszkodzenia, bądź też w przypadku niezawinionych braków (niedoborów) magazynowych tychże towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 kwietnia 2009r. (data wpływu 16 kwietnia 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 czerwca 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w przypadku likwidacji towarów nienadających się do odsprzedaży ani użycia z powodu ich przeterminowania, uszkodzenia, bądź też w przypadku niezawinionych braków (niedoborów) magazynowych tychże towarów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 kwietnia 2009r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 22 czerwca 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w przypadku likwidacji towarów nienadających się do odsprzedaży ani użycia z powodu ich przeterminowania, uszkodzenia, bądź też w przypadku niezawinionych braków (niedoborów) magazynowych tychże towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży gł. importowanych wyrobów medycznych dla krajowych jednostek służby zdrowia. W oferowanym asortymencie towarów znajdują się zarówno urządzenia medyczne jak i materiały mikrochirurgiczne, w tym m.in: soczewki wewnątrzgałkowe wszczepialne, płyny wiskoelastyczne do wszczepiania soczewek, narzędzia mikrochirurgiczne i wiele innych materiałów stosowanych w zabiegach chirurgicznych. Materiały medyczne są zaliczane do klasy llb lub III wyrobów medycznych, posiadają certyfikaty zgodności CE, mają określony termin ważności oraz są pakowane w sterylne opakowania. W przypadku przekroczenia terminu ważności, bądź naruszenia sterylnego opakowania nie nadają się do użycia ani sprzedaży. Wówczas Wnioskodawca dokonuje likwidacji takich przeterminowanych, zniszczonych bądź uszkodzonych towarów i usuwa je ze stanu magazynowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00