Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2008, sygn. ILPP2/443-124/07-2/IM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-124/07-2/IM

Czy nieodpłatne przekazanie towarów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy VAT?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Jawnej przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2007 r. (data wpływu 6 listopada 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 6 listopada 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność w zakresie sprzedaży sprzętu elektronicznego i oświetleniowego. W ramach akcji promocyjnych, reklamowych, udziału na targach Wnioskodawca przekazuje nieodpłatnie różnego rodzaju towary koszulki, czapeczki, parasole i inne, zawsze z logo firmy. Towary przekazywane są zarówno anonimowym klientom (np. na targach), klientom incydentalnym, jak również stałym klientom. Nieodpłatne przekazywanie towarów ma na celu reklamę Spółki, zachęcanie potencjalnych oraz aktualnych klientów do zakupu produktów Spółki, a co za tym idzie, ma na celu zwiększenie sprzedaży jej produktów. Nieodpłatne przekazanie towarów jest zatem działalnością związaną z prowadzonym przedsiębiorstwem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00