Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.03.2007, sygn. PV-440/IP/6/2007, Urząd Skarbowy w Koninie, sygn. PV-440/IP/6/2007

czy prowadzenie zapisów w Ewidencji zakupów i Ewidencji sprzedaży w formie arkusza kalkulacyjnego opracowanego we własnym zakresie w programie Excel jest prawidłowe ?

Pytanie podatnika

Pani , wnioskiem z dnia 21.01.2007r. (data wpływu 23.01.2007r.) zwróciła się do Naczelnika Urzędu Skarbowego o interpretację przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, przedstawiając w nim następujący stan faktyczny: Pani opracowała w programie Excel ewidencję zakupu i ewidencję sprzedaży w formie komputerowych arkuszy kalkulacyjnych, które załączone zostały do wniosku. Wobec czego Pani pyta, czy prowadzenie zapisów w Ewidencji zakupów i Ewidencji sprzedaży w formie arkusza kalkulacyjnego opracowanego we własnym zakresie w programie Excel jest prawidłowe ? Podatnik uważa, że opracowane komputerowo arkusze- stanowiące załączniki do pisma zawierają wszystkie wymagane elementy i zastępują prowadzenie ksiąg sposobem ręcznym. Zdaniem podatnika prowadzenie ewidencji sprzedaży i ewidencji zakupów w formie elektronicznej tzn. w arkuszu Excel jest prawidłowe. Na podstawie informacji będących w posiadaniu tut. Urzędu wynika, że w związku z przedstawionym stanem faktycznym w sprawie tej nie toczy się postępowanie podatkowe, nie jest prowadzona kontrola podatkowa ani postępowanie przed sądem administracyjnym. Odnosząc się do przedstawionego przez podatnika stanu faktycznego Naczelnik Urzędu Skarbowego informuje: Na podstawie art. 109 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 i 82 ust. 3 oraz zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą: kwoty określone w art. 90, dane niezbędne do określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku należnego oraz kwotę podatku podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej, a w przypadkach określonych w art. 120 ust. 15, art. 125, 134, 138 dane określone tymi przepisami niezbędne do prawidłowego sporządzenia deklaracji. Z uwagi na fakt, że przepisy podatkowe nie określają jednolitego, powszechnie obowiązującego wzoru ewidencji sprzedaży i ewidencji zakupu dla potrzeb rozliczenia podatku od towarów i usług, dopuszczalne jest prowadzenie tych ewidencji w formie komputerowej opracowanej przez podatnika pod warunkiem, że opracowane komputerowo arkusze będą zawierały wszystkie elementy jakie określone zostały w treści cyt. wyżej przepisu. W myśl cyt. art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, prowadzone przez podatnika ewidencje winy zawierać wszelkie niezbędne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji podatkowej. Ponadto, specyfika prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej warunkuje niezbędne elementy jakie winny znajdować się w ewidencji sprzedaży i ewidencji zakupów. Zdaniem organu podatkowego, w przypadku gdy opracowane komputerowo ewidencje będą zawierały dane służące prawidłowemu sporządzeniu deklaracji podatkowej, tzn. będą spełniały wymogi określone w cyt. wyżej przepisie, należy uznać je za prawidłowe. W ocenie organu podatkowego, załączone do wniosku opracowane komputerowo formularze ewidencji zawierają elementy wymienione w w/w przepisie ustawy o VAT, wobec czego stanowisko podatnika jest prawidłowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00