Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 10.07.2007, sygn. 1471/DPR2/423-56/07/AB, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/DPR2/423-56/07/AB

Czy wystawienie faktury sprzedaży na reklamowany towar przez hipermarket na rzecz Podatnika będzie uprawniało Spółkę do zaliczenia kwoty netto z tej faktury do kosztów uzyskania przychodów oraz, czy w sytuacji, gdy hipermarket nie wystawi faktury sprzedaży na rzecz Spółki, a Spółka B wystawi fakturę korygującą, wystawiona korekta zmniejszy koszt uzyskania przychodów, a wartość reklamowanych towarów będzie dodatkowym przychodem dla Spółki?

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14 a § 4 w zw. z § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, uzupełnionego pismami z dnia 13.06.2007r. i z dnia 21.06.2007r., Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny

postanawia

- uznać stanowisko Strony w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych za nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, Spółka kupuje towar w Holandii, a następnie sprzedaje go do sieci hipermarketów na dwa sposoby: bezpośrednio lub przez dystrybutorów. Zdarzają się sytuacje, że po kilku miesiącach finalni klienci reklamują zakupiony towar w hipermarkecie, a następnie hipermarket reklamuje ten towar u Podatnika. Zgodnie z ustaloną procedurą reklamowany towar jest wysyłany bezpośrednio do Spółki B w Holandii głównego udziałowca Spółki, gdzie reklamacje są rozpatrywane. Jeśli nie ma zastrzeżeń co do zasadności reklamacji, w ciągu 3 dni dział serwisu w Holandii przesyła potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz nadaje numer reklamacji. Następnie hipermarket wysyła reklamowany produkt z nadanym przez Spółkę numerem reklamacji do wskazanego przez Spółkę przewoźnika, który wysyła paczkę do Holandii. Spółka B wymienia uszkodzony towar na nowy lub wystawia fakturę korygującą Podatnikowi, a następnie Podatnik wystawia fakturę korygującą hipermarketowi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00