Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 29.11.2005, sygn. USP-II-415/38/2005, Urząd Skarbowy w Drawsku Pomorskim, sygn. USP-II-415/38/2005

Pytania podatnika dotyczą księgowania zdarzeń gospodarczych w zakresie robót ogólnobudowlanych w księdze przychodów i rozchodów.

Pytanie podatnika

Stosownie do postanowień art. 14 a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Drawsku Pomorskim udziela następującej informacji w zakresie stsosowania przepisów prawa podatkowego.

Pan X w złożonym wniosku przedstawił stan faktyczny z którego wynika, że: prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych według stawki liniowej 19% oraz opodatkowaną podatkiem od towarów i usług. Działalność gospodarcza prowadzona jest przez podatnika w zakresie handlu hurtowego i detalicznego artykułami chemii gospodarczej. Z dniem 26.08.2005 roku podatnik rozszerzył zakres prowadzonej działalności o wykonywanie robót ogólnobudowlanych. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę podatnik rozpoczął budowę 8 mieszkań z przeznaczeniem na sprzedaż nad magazynem hurtowni stanowiącej środek trwały.

Zakup materiałów i usług budowlanych księguje w kolumnie 10 podatkowej księgi przychodów i rozchodów w kwocie netto, podatek VAT naliczony wynikający z faktur wykazuje w ewidencji zakupów i rozlicza w deklaracji miesięcznej VAT-7.

W przypadku wpłat zaliczek na zakup mieszkania podatnik wystawia faktury z 7% podatkiem od towarów i usług i ujmuje je w ewidencji sprzedaży VAT oraz wykazuje w kol. 17 (Uwagi) podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00