Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2001-11-25

Szkolenie przeciwpożarowe pracowników

Lekceważenie problematyki szkoleń przeciwpożarowych może mieć tragiczne konsekwencje.

Waldemar Kubik
Szkolenie pracowników w zakresie tak ważnego zagadnienia, jakim jest bezpieczeństwo przeciwpożarowe w zakładach pracy i obiektach użyteczności publicznej, ciągle nie może doczekać się w Polsce jednoznacznych, jasnych i jednolitych ustaleń prawnych.
Czy przeciwpożarowe szkolenie jest obowiązkowe
W całym katalogu przepisów związanych z ochroną przeciwpożarową tylko jeden z artykułów, tj. art. 4 ust. 1 pkt 4a ustawy z 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. Nr 81, poz. 351 ze zm.), stanowi, że Pozostałe zagadnienia, tj. z którymi z kilkudziesięciu aktów prawnych należy zapoznać te osoby, ile poświęcić na to czasu, komu powierzyć to zadanie - mimo blisko 10 lat obowiązywania ustawy - pozostają niewiadomą. Lukę tę zauważył i próbował wypełnić Minister Pracy i Polityki Socjalnej wydając rozporządzenie z 28 maja 1996 r. w sprawie szczegółowych zasad szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 62, poz. 285), w którym w treści ramowych programów szkoleń przewiduje się poświęcenie pewnego (niewielkiego) czasu na sprawy ochrony przeciwpożarowej. Sytuacja ta spowodowała, że tylko część właścicieli lub administratorów obiektów - kierowana bardziej starymi przyzwyczajeniami niż powagą zagadnienia - wymóg oddzielnego szkolenia z zakresu tematyki przeciwpożarowej określiła w wydanych przez siebie przepisach wewnętrznych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00